Mindshare Mediabureau van het jaar
Winnaar van de beste media- en middelenstrategie was derde jaar op rij het reclamebureau Van Walbeek & Van Wanten Etcetera (met Flexa, thuis kleur bekennen). De jaarlijkse mediaprijzen werden dinsdag uitgereikt, net als vorig jaar in de Beurs van Berlage. Het was de vijfde Amma-uitreiking.
TWBA/Neboko won met de beste mediastunt (waterdichte Mupi op de bodem van de Vinkeveense plassen). Mindshare kreeg de prijs voor beste mono-mediumtype aanpak met de online Chatman van Hi.
De Hans du Chatinier prijs voor studenten ging naar Sophie Jacobs van de UvA voor haar onderzoek ‘Meten van aandacht tijdschriftadvertenties’. Onder de professionals was Marion Appel van Intomart-Gfk de gelukkige winnaar met de Webmeter die zij voor Stir ontwikkelde.
Mediavertegenwoordiger van het jaar (de Carl Lipp prijs) ging dit jaar naar Jacco Hornes van Sky Radio, het bedrijf dat ook de prijs van media-exploitant van het jaar mee naar huis nam. Tot YIM mediatalent is Sanneke de Veer van Kobalt verkozen.
In de categorie ‘Media-innovatie’ waren dit jaar geen nominaties en dus ook geen winnaar. In de nieuwe categorie ‘beste adverteerder’ had Heineken de eer het podium het Amma-beeldje in ontvangst te nemen. De Amma-uitreiking was ook dit jaar met meer dan 1000 feestgangers weer helemaal uitverkocht.
Op de foto’s: Steven de Niet en Swantje Brennecke van mediabureau van het jaar Mindshare met de 8-jarige presentatrice Lotte Kuperus en (slechts gedeeltelijk zichtbaar) presentator Rob Kamphues. Op de andere foto boven beste adverteerder Heineken. Foto’s: Frans Schellekens.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid