Jongeren zijn 'uber-taskers'


"Teenagers are uber-taskers", concludeert BurstMedia.com in een onderzoek naar het online-gedrag en de online nevenactiviteiten van jongeren. De opvallendste uitkomsten:
- ze multitasken niet alleen door meerdere programma's tegelijkertijd te gebruiken, maar ook door offline bezigheden als huiswerk te doen terwijl ze achter de computer zitten.
- 37,4% van de jongeren zegt meer dan 3 uur per dag online te zijn
- 80% van de jongeren blijkt tenminste 1 uur per dag online te zijn.
- daarbij zijn de verschillen tussen mannen en vrouwen zeer klein.
-social networking, online-gaming en muziek en video's downloaden zijn de 3 populairste bezigheden.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSWat de gevolgen voor 't online bereiken van jongeren zijn is lastig. Je krijgt blijkbaar maar fragmentarisch aandacht van ze, maar door de variatie aan taken die ze uitvoeren is de kans dat ze je ergens tegenkomen wat groter.
Grafieken en meer info over het onderzoek vind je op de site van eMarketer
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid