Russen delen prijzen uit aan Philips en Campina


De Russische Kamer van Koophandel reikt jaarlijks de RUS Prix Awards uit aan merken, bedrijven, instellin-gen of personen die van belang zijn voor de economisech of culturele betrekkingen tussen Nederland en Rusland.
De Awards werden afgelopen zaterdag in het Kurhaus te Scheveningen verdeeld. Dit jaar vielen onder andere de merken Philips en Campina in de prijzen.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSPhilips krijgt de prijs vanwege de tien miljoen consumentencontacten per jaar die het in Rusland 'onderhoudt'.
De contacten varieren van mensen die scheerapparaten kopen tot patienten die te maken krijgen met de medische apparatuur van het concern. En Philips betaalt het loon van 300 Russen.
Campina wordt gewaardeerd vanwege de introductie van Fruttis, de allereerste fruityoghurt op de Russische markt. Campina was vorig jaar al de best presterende Nederlandse onderneming in Rusland, aldus de Russische federatie.
De andere genomineerde merken, Unilever en Heineken, visten naast de prijzen.
ABN Amro mocht als genomineerd bedrijf de prijs in ontvangst nemen, de bank is uitgegroeid tot een van de grootste buitenlandse banken in Rusland.
Ook Akzo Nobel kreeg een award mee naar huis; het bedrijf levert al jarenlang een belangrijke bijdrage aan bedrijfstentoonstelingen in het Expocentrum van Moskou, vooral op het terrein van chemie.
(via FD)
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid