Zoekgedrag in het schap onderzocht


Dit betekent dat wanneer een merk snel gevonden wil worden, de producent van de verpakking zich daarom het beste op één onderscheidende kleur kan richten. Met behulp van experimenteel onderzoek (het meten van oogbewegingen) onderzocht de Rotterdamse promovendus Ralf van der Lans welke factoren ons zoekgedrag bepalen.
Zijn onderzoek is het eerste dat beschrijft hoe consumenten een product in het schap vinden. Het introduceert een model dat het zoekgedrag van klanten beschrijft, wat vervolgens wordt getoetst met oogbewegingsdata van consumenten.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSHet model is een belangrijk hulpmiddel voor fabrikanten en winkeliers om de opvallendheid van producten af te leiden en te beïnvloeden. Bovendien kan het model de invloed van marketing, zoals commercials en het ontwerp van de verpakking, op de vindbaarheid van producten afleiden.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid