Overslaan en naar de inhoud gaan

Google verliest eBay, wint Dell

De kaarten worden geschud tussen de internetgiganten: eBay zet Google buiten de deur en partnert met Yahoo. En Google op zijn beurt krijgt…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De kaarten worden geschud tussen de internetgiganten: eBay zet Google buiten de deur en . En Google op zijn beurt krijgt een pleister op de wonde met een op de Dell pc's. Is de marketingkracht van eBay of van Dell nu groter voor Google? En wat doet Microsoft nu?

related partner content for mobile comes here

Microsoft probeerde Yahoo eBay aan haar kar te binden en was een belangrijke partner van Dell. Dell-Intel-Microsoft was jaren een onafscheidelijk trio in de pc-markt. Met de veschuiving naar software als dienst die mede door advertenties wordt betaald is het bepaald naar voor Microsoft dat Dell voortaan prominent software van Google op de desktops zal zetten.

Maar de vraag voor Google of Dell het verlies van eBay compenseert is een moeilijke. Wat gaan de partijen zoal samen doen?

eBay gaat de advertentiedienst van Yahoo gebruiken om klanten bij de kavels en indexen aan de artikelen qua tekst en locatie gerelateerde reclame te tonen.

Immers, Google beweegt zich meer en meer op het terrein van eBay. En Yahoo gaat betaalsysteem PayPal (nu ook ) aanbieden bij haar betaalde diensten.

Google komt bij Dell prominent op het beginscherm van 20 miljoen pc's per jaar te staan. In de Internet Explorer browser wil Dell ook bij het zoeken Google voorrang gaan geven. Dat kan nog boeiend worden qua rechten.

Maar dit levert niet een-twee-drie geld op. Bij de eBay-Yahoo samenwerking gaan direct honderden miljoenen over de toonbank. Google is in deze ronde dus geen winnaar. Lasten we het zo zeggen: 1. Yahoo; 2. Google 3. Microsoft

Overigens is de eBay-Yahoo overeenkomst vooralsnog niet voor Europa en Azië getekend, alleen voor de VS.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in