
Het bureau staat op de shortlist met ‘Deur’ en ‘Verliezen’ voor Volkswagen Polo, ‘Weg vragen’, ‘Benzinestation’ en ‘Parkeren’ voor Volkswagen Polo GTI, ‘Mammoet’, ‘Dikke kont’ en ‘Laarzen’ voor McDonald’s, en ‘Getuige’ en ‘Boodschappen’ voor Centraal Beheer. Met name de laatste door Johan Kramer geregisseerde commercial is opvallend, omdat het idee vorig jaar werd bedacht door een consument.
Na DDB scoort 180 het beste met zeven vermeldingen: ‘Equipo’, ‘Partido’, ‘England vs France’, ‘Holland vs Germany’, ‘Italy vs Japan’, ‘Brazil vs Argentina’ en ‘Impossible Field’ voor Adidas. TBWANeboko is twee keer genomineerd voor ‘Paragnost’ voor Pearle en ‘Bed’ voor Ikea.
Vacatures
Medewerker communicatie
ZMGroepProject Communication Advisor
AMS InstituteClustercoördinator Energiezuinig Wonen
Milieu CentraalVerder staan op de shortlist: S-W-H met ‘Wildlife’ voor Pinchitos, Wieden+Kennedy met ‘Black’ voor Electronic Art, Lowe met ‘Moderne technieken’ voor Planet en Young & Rubicam met ‘Interview’ voor KNGF. In Best use of Music is genomineerd ‘Just Like Daddy’ van John Doe voor MTV met muziek van Studio de Keuken. Voor Nederland zit Jacqueline Donker van FCB in de jury.
Vandaag zou ook de shortlist voor de felbegeerde Titanium Leeuwen, de prijs voor geintegreerde campagnes die boven alles uitstijgen, bekend worden gemaakt. Omdat hier in totaal maar drie cases voor zijn genomineerd, heeft juryvoorzitter David Lubar besloten de lijst niet vrij te geven. Of een van de vijf Nederlandse inzendingen daar bij staat, is dus nog even afwachten.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid