Overslaan en naar de inhoud gaan

Cannes: Nederland 24 keer op shortlist Film

Nederlandse bureaus staan 24 keer op de shortlist Film bij het reclamefestival in Cannes. Dat is twee vermeldingen minder dan vorig jaar.…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het bureau staat op de shortlist met ‘Deur’ en ‘Verliezen’ voor Volkswagen Polo, ‘Weg vragen’, ‘Benzinestation’ en ‘Parkeren’ voor Volkswagen Polo GTI, ‘Mammoet’, ‘Dikke kont’ en ‘Laarzen’ voor McDonald’s, en ‘Getuige’ en ‘Boodschappen’ voor Centraal Beheer. Met name de laatste door Johan Kramer geregisseerde commercial is opvallend, omdat het idee vorig jaar werd bedacht door een consument.

related partner content for mobile comes here

Na DDB scoort 180 het beste met zeven vermeldingen: ‘Equipo’, ‘Partido’, ‘England vs France’, ‘Holland vs Germany’, ‘Italy vs Japan’, ‘Brazil vs Argentina’ en ‘Impossible Field’ voor Adidas. TBWANeboko is twee keer genomineerd voor ‘Paragnost’ voor Pearle en ‘Bed’ voor Ikea.

Verder staan op de shortlist: S-W-H met ‘Wildlife’ voor Pinchitos, Wieden+Kennedy met ‘Black’ voor Electronic Art, Lowe met ‘Moderne technieken’ voor Planet en Young & Rubicam met ‘Interview’ voor KNGF. In Best use of Music is genomineerd ‘Just Like Daddy’ van John Doe voor MTV met muziek van Studio de Keuken. Voor Nederland zit Jacqueline Donker van FCB in de jury.

Vandaag zou ook de shortlist voor de felbegeerde Titanium Leeuwen, de prijs voor geintegreerde campagnes die boven alles uitstijgen, bekend worden gemaakt. Omdat hier in totaal maar drie cases voor zijn genomineerd, heeft juryvoorzitter David Lubar besloten de lijst niet vrij te geven. Of een van de vijf Nederlandse inzendingen daar bij staat, is dus nog even afwachten.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in