Nieuwe drankjes in speciale verpakkingen
Lacto Tab, een product van Emmi, wordt gezien als een nieuwe generatie energiedrank in een geheel nieuw verpakkingsconcept. De op melkzuur gebaseerde drank wordt in verschillende Europese landen gelanceerd, zoals Engeland en Zwitserland, en bevat een voedingsupplement in de vorm van een tablet die onder de dop zit van de fles. Op het moment dat de fles geopend wordt, valt de tabet in de drank en kan het zijn werk gaan doen.
Er wordt zo voorkomen dat de werkzame stoffen, zoals het enzym Q10 en verschillende vitaminen and mineralen, al in het drankje hun werkzaamheid verliezen. Lacto Tab lijkt op het Amerikaanse drankje Defense, dat afgelopen jaar werd gelanceerd en de werkzame stoffen ook pas mengt als de verpakking wordt geopend.
Vacatures
Accountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaUit Zwitserland komt een yoghurtdrank van Molkerei Lanz. Lanz Jogurt Yo Yogurt Drink zit in een verpakking die aan de onder en bovenkant geopend kan worden. De drinkyoghurt met koffiesmaak bevat een dop, zodat het gedronken kan worden, maar ook een klassieke opening om de inhoud uit te lepelen. Zo’n duale opening is volgens Datamonitor vrij zeldzaam voor zo’n yoghurtproduct, maar in dit geval verruimt het de mogelijkheden. Het kan nu gegeten worden als snack, drankje en als toetje.
In de VS is door Global Beverage Enterprises ook een zuiveldrank gelanceerd. Kool Cow Sparkling Drink is gericht op kinderen. Het is een koolzuurhoudend zuiveldrankje in een kartonverpakking met cartoonkoeien er op. Er zit geen suiker in en bevat wel extra vitaminen. Het wordt geprofileerd als een gezonder drankje en moet zo ook de ouders weghalen bij de cola’s.
Van een andere orde is LeanCoffee, een van de vele nieuwe afslankkoffies die de Amerikaanse markt de laatste maanden heeft overspoeld. Phytobase Nutritionals heeft LeanCoffee bedacht en de drank bestaat uit 100 procent arabica biologische koffie. Maar er zit meer in. Er zijn namelijk al veel meer afvalkoffies op de Amerikaanse markt. Deze koffie bevat Hoodia-extracten. Hoodia is een Afrikaanse cactus waarvan gezegd wordt dat het de eetlust vermindert.
Ook een trend zijn de drankjes die beloven dat ze in één portie twee of drie fruit- en groenteporties vervangen. In de VS is de laatste in deze serie The Kidz Superfood mix. De siroop bevat een combinatie van 33 fruit- en groenteproducten en kan gemixt worden met melk of water. Het is op smaak gebracht met cacoa om kinderen aan te spreken. Het drankje wordt gepromoot met een heldere reclame-copy: ‘Wij hebben de viezigheid uit het eten van groente gehaald’.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid