'Reclamevrije PO nu al mogelijk'


Belangrijkste elementen in het plan zijn het terugbrengen van het aantal publieke televisiezenders van drie naar twee en de publieke radio tot drie zenders te beperken. Om de nieuwsfunctie van de publieke omroep te versterken zal de Wereldomroep in de NOS worden opgenomen.
Volgens de werkgroep moet sport als nieuws behandeld worden en niet meer als avondvullend amusement, de verkoop van de rechten zou hierbij een extra inkomstenbron kunnen zijn.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSVolgens berekeningen van Atos Consulting in opdracht van APO meent de werkgroep dat een financieel gezonde, reclamevrije publieke omroep zeer wel mogelijk is. Het tekort bij het programmeringmodel van de Raad van Bestuur van de Publieke Omroep komt op ruim € 40 miljoen op jaarbasis. In het APO-businessplan is dit teruggebracht tot € 7 miljoen. Met vrijval van geld gereserveerd voor voetbalrechten zoals voor de Champions League in 2008 en 2009 is daarbij nog niet gerekend.
In de werkgroep Naar een Andere Publieke Omroep heeft een aantal mediadeskundigen zich verenigd. Sinds 2004 denkt de werkgroep na over een model waarin de publieke omroep in Nederland beter tot haar recht komt.
De werkgroep bestaat uit de volgende leden: Antonie Dake (ondernemer, oud-journalist), Koos Kalkman (directeur Multimediaraad), Maurice Koopman (consultant en oud-programmamaker) en Nico Haasbroek (journalist en oud-hoofdredacteur van Het Journaal). (ANP)
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid