Teasers en reminders verhogen effectiviteit mailing


Een aankondiging (teaser) van de hoofdmailing zorgt voor meer inhoudelijke aandacht en het bewaren van de hoofdmailing zelf. En het sturen van een herinnering ofwel reminder na de hoofdmailing, werkt responsverhogend. Dit blijkt uit de resultaten van drie mailcampagnes die TPG onlangs onderzocht.
Er zijn verschillende vormen van een zogeheten meertrapsmailing. Zoals een teaser (een vooraankondiging) en een hoofdmailing of een hoofdmailing in combinatie met een reminder (een herinnering). Of de meest uitgebreide vorm: een teaser, een hoofdmailing en een reminder. TPG Post onderzocht de verschillende vormen.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSPhilips Sonicare mailing
TPG Post onderzocht in opdracht van Philips wat het effect is van de toevoeging van een teaser en/of reminder aan de hoofdmailing voor het product Sonicare. De mailing had tot doel de naamsbekendheid van het product Philips Sonicare te vergroten en traffic naar de website te genereren, met als doel de verkoop te stimuleren.
Het toevoegen van een teaser aan de hoofdmailing zorgde voor een 11 procent hoger bereik. Bij de hoofdmailing en de reminder was het bereik zelfs 12 procent hoger. En de 3-trapsmailing; dus teaser, hoofdmailing en reminder, leverde een 14 procent hoger bereik op dan wanneer alleen de hoofdmailing verzonden zou worden.
Dankzij de teaser werd de hoofdmailing positiever ontvangen en beter bekeken en gelezen. Daarnaast zorgde de meertrapsmailing voor 27 procent meer bezoek aan de site, vergeleken met het effect van alleen de hoofdmailing, aldus TPG.
KPN mailing
In opdracht van KPN heeft TPG Post onderzocht wat het effect is van het verzenden van een reminder en wanneer deze het beste verzonden kan worden. Doelstelling van de mailing was om klanten naar een nieuw productaanbod te migreren. Het toevoegen van een reminder aan de hoofdmailing bleek te zorgen voor 52 procent meer rendement van de mailing (kosten vs baten), vergeleken met het verzenden van alleen de hoofdmailing.
Fortis mailing
In opdracht van 100 Fortis bankkantoren heeft de marketingafdeling van Fortis een woonkrant ontwikkeld. Het doel van deze actie was het genereren van hypotheek adviesgesprekken voor de Fortis kantoren. De krant is verstuurd naar zowel klanten als niet-klanten van Fortis. 36 Procent van de respondenten stuurde naar aanleiding van de woonkrant een coupon in voor de aanvraag van een adviesgesprek. Een week na verspreiding van de krant voreg naar aanleiding van de reminder nog eens 63 procent vroeg een adviesgesprek aan,’simpelweg omdat ze’er met een kaart aan werd herinnerd.
Alle mailings zijn onderzocht met behulp van het Mail Monitor®-onderzoek van TPG Post. Dit is een onderzoek naar de reclamewerking en -verwerking van geadresseerde en ongeadresseerde brievenbusreclame. Het meet per uiting het reclamebereik, de waardering, opvallendheid en de respons(-intentie). Het accent ligt daarbij op de communicatie: de verwerking en resultaten.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid