Overslaan en naar de inhoud gaan

Marketinglive! 2008: Sydney Mock

Sydney Mock van Google Benelux was de eerste interactieveling die aan het woord kwam op MaketingLive!
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Hij liet een kans liggen om het aanwezige publiek wakker te schudden: internet is belangrijk!

related partner content for mobile comes here

Hij wilde ook niet vertellen over een Google of een relevante Google-case, maar wilde een aantal trends en technologische veranderingen aan de aanwezigen voorleggen.

Mock begon zijn verhaal met het opnoemen van veel cijfers. Internationaal en nationaal.'1,3 miljoen Nederlanders hebben internet. 76 procent van deze huishoudens heeft breedband.' En mobiel internet komt eraan. 'Ad Scheepbouwer van KPN voorspelde onlangs op BNR Nieuwsradio dat mobile internet dit jaar met 100 procent zal stijgen', aldus Mock.

'Een miljard mensen zijn op dit moment wereldwijd online via hun pc. Dat is 20 procent van de wereldbevolking. Drie miljard mensen hebben een mobiel'. Kun je nagaan wat er gebeurt als die straks allemaal mobiel internet via hun telefoon hebben. 'En dan praten we nog niet over de hoeveelheid mobieltjes in China?'

Mock vervolgt met zijn opsomming van cijfers: 'Google verwerkt per dag zo'n een miljard zoekopdrachten. Per jaar worden er over het internet 80 miljard e-mails en IM's verstuurd. Ter vergelijking in 2000 was dat nog negen miljard.'

'Entertainment heeft vanwege breedband en de steeds groter wordende opslagcapaciteit een grote vlucht genomen. 500 miljoen YouTube-filmpjes worden er dagelijks bekeken. In Nederland per maand 500,600 miljoen. Wereldwijd wordt er elke minuut voor zo'n zeven uur aan film geupload.'

Na zijn opsomming gaat Mock in op belangrijke marketingontwikkelingen.

'Een gevolg van internet is dat het draait om succesvolle producten, niet om advertenties. Het product moet goed zijn, adverteren is dan van minder belang. Neem bijvoorbeeld Amazon, eBay, Hyves. Deze sites zetten een succesvol product neer zonder ervoor te adverteren.

'Belangrijk is:
- de presentatie van het product zelf
- het dient gratis te zijn. Klinkt misschien niet logisch, maar voor het veilen van een iem bij Christie's moet je geld betalen, als je informatie in een bibliotheek opzoekt, dien je een betaalde pas te hebben om boeken te kunnen lenen.
- Er dient een gevoel van community te zijn.'

Mock vertelde het publiek dat de beste advertentie een dienst aanbiedt. En de advertentie moet vooral relevant zijn.
'Steeds meer mensen sluiten zich af van reclame, er is een overkill.' Pas als een advertentie relevant is, staan mensen ervoor open.

Wat moeten marketeers doen?

Mock: 'De online mediabestedingen verhogen, onderzoek de mogelijkheden voor online demonstraties van je product, wees authentiek en duidelijk, integreer online en offlne media, verbeter micro targetting, lanceer snel en vaak en ga met andere partijen samenwerken. Stilstaan is geen optie.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in