Overslaan en naar de inhoud gaan

Amsterdamse politie werft op betrokkenheid

Gisteren lanceerde de politie Amsterdam-Amstelland een nieuwe wervingscampagne. Hoofdcommissaris Bernard Welten gaf het startschot in…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Gisteren lanceerde de politie Amsterdam-Amstelland een nieuwe wervingscampagne. Hoofdcommissaris Bernard Welten gaf het startschot in .

related partner content for mobile comes here

Doel van de campagne; tot een zo divers mogelijke samenstelling van het Amsterdamse korps komen. Nu telt het korps nog 13 procent allochtone medewerkers, en dat percentage moet tenminste naar 20 procent, aldus de korpschef.

Maar dat moet op een andere manier dan vroeger.

Iedereen kent de posters nog wel waarop een donkere agent samen met een vrouwelijke diender gezellig bekeuringen staan uit te delen op de Dam, maar deze communicatie-aanpak werkt natuurlijk niet meer.

Dus worden potentiële kandidaten niet meer op huidskleur, godsdienst, geslacht of geaardheid aangesproken, maar op hun maatschappelijke betrokkenheid.

In de campagne stelt de politie niet zichzelf centraal, maar de burgers die haar nodig hebben.
Er is geen gebruik gemaakt van fotomodellen, maar van echte stadsbewoners, met echte verhalen.

Zoals Anna Hartman. Haar man kwam om het leven kwam bij een overval op hun sigarenwinkel in Oost. En Yair da Costa, die het slachtoffer was van homogeweld.

Slogan: 'Hij/zij heeft je nodig om....'

De persoonlijke verhalen zijn daarnaast verbonden aan de veiligheidsthema's waarop het korps zich de komende jaren richt. De campagne toont dus enerzijds de diversiteit van de bevolking voor wie je als politieman of ?vrouw werkt, anderzijds de diversiteit van het politiewerk.

Een nieuwe website vormt het hart van de campagne.
Posters en advertenties verwijzen door naar .

Op de site worden de acht onderwerpen van de campagne verder uitgewerkt. Bijvoorbeeld in korte filmpjes waarin burgers en politiemedewerkers aan het woord komen.

Het Rotterdamse reclamebureau ontwikkelde de campagne.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in