Overslaan en naar de inhoud gaan

Kinderconsument waarschuwt voor kettingmailtjes

Stichting De Kinderconsument waarschuwt kinderen en hun ouders voor kettingbrieven via msn.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Er circuleert bijvoorbeeld een mailtje waarin de bezorgde ouders van een meisje met een levensbedreigende ziekte om hulp vragen. Zij vragen geld en willen dat de kinderen het mailtje doorsturen naar hun msn-contacten.

related partner content for mobile comes here

’Wij krijgen wekelijks tientallen meldingen over dit soort mailtjes', zegt Bamber Delver van De Kinderconsument. Jonge kinderen denken dat dit allemaal waar is en schrikken hiervan.

In een ander kettingmailtje wordt geprobeerd kinderen geld af te troggelen door te vertellen dat msn binnenkort zal sluiten omdat er te veel accounts zijn. Zij moeten deze e-mail naar minstens achttien mensen doorsturen.

De stichting geeft de kinderen het advies niet op de e-mails te reageren en ze ook niet door te sturen aan anderen. Delver heeft geen idee van wie de mailtjes oorspronkelijk afkomen (ANP).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in