Dunkin' Donuts verliest het van Michelle Malkin


Rechtser-dan-rechts blogster (en Fox-medewerkster) Michelle Malkin (Ann Coulter in een Aziatisch-Amerikaanse uitvoering) en enkele andere paranoïden hebben succesvol een online campagne van Dunkin' Donuts 'gekilled'.
Wat is het verhaal?
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSAmerikaans 'kokkoningin' Rachael Ray maakte in een online advertentie reclame voor ijskoffie- en ijstheedrankjes van de Amerikaanse keten Dunkin' Donuts.
Ze doet het lachend, met een beker in haar hand én een sjaal om haar hals. En om die sjaal gaat het. De sjaal lijkt op een 'keffiyeh', een Palestijnse sjaal (Je kent ze wel, zwartwit geblokt. In Nederland vroeger vaak gedragen door krakers en punkers en nu gedragen door alternatieve pubers en andere mensen die hip willen zijn.)
In de VS is de sjaal retehip.
Uit een artikel in nrc.next van een half jaar geleden:
Sommige Palestijnen klaagden op internet dat de Palestijnse nationale zaak gebagatelliseerd werd doordat de keffiyeh was verworden tot een modeaccessoire voor hippe mensen. Een blogger schreef op Kabobfest, een forum voor Arabische Amerikanen: 'Met grote bezorgdheid en een klein beetje boosheid spijt het mij dit blog te moeten melden dat Palestina officieel een trend aan het worden is... Echt waar mensen, voor een schamele 20 dollar kan ook jij met de sociaal achterlijke en hippe massa meelopen en je eigen "geweven anti-oorlogssjaal" kopen!'
Michelle Malkin op haar blog: 'Yet many folks out there remain completely oblivious to the apparel's violent symbolism and anti-Israel overtones'.
Dunkin'Donuts is zich rotgeschrokken van alle commotie en publiciteit. De woordvoerdster meldde aan Advertising Age dat Ray een sjaal droeg die was uitgekozen door de styliste. En dat er 'absoluut geen bedoeling achter schuilt'. Sinds afgelopen weekend wordt de online advertentie niet meer vertoond omdat het 'de mogelijke misperceptie de aandacht afleidde van het promoten van de ijskoffie'.
Slapjanussen daar bij Dunkin' Donuts.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid