Marketing PR van Hertz: Boem is ho!
Het is soms zo eenvoudig om in de pers te scoren. Jaloersmakend simpel. Dat gevoel kwam bij mij op toen ik wat kranten scande vandaag. Overal stond het, met een grote foto erbij: "Het Nederlands Kampioenschap Acheruit Inparkeren (voor vrouwen)" georganiseerd door Hertz.
Het mechanisme achter de actie is:
- Doe een oproep "Geef jezelf of je partner op" (Hertz zegt dat er 1700 aanmeldingen waren)
- Maak een rigoureuze selectie (Hertz had slechts 15 kandidaten laten optrommelen voor de finale... scheelt lekker in de kosten!)
- Regel een BN'er als presentator (Hertz nodigde Floortje Dessing daarvoor uit)
- Zorg voor een aantrekkelijk fotomoment (Hertz winnares leek wel model en dan in cabrio in het zonnetje)
- Geef er een sponsor claim en draai aan (Hertz directeur vertelt dat vrouwen minder schade rijden)
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
Spotta
Een greep uit de exposure online:
-
" title="__Boem_is_ho___.html?p=32,1
">Telegraaf
-
" title="Vrouw_toont_parkeerkunst.html
">AD
- nu.nl
- AT5
Mijn vraag aan molbloggers: wordt Hertz echt beter van deze PR exposure? Of is het toch vooral PR voor een activatie en is het merk daarin te onzichtbaar?
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid