Overslaan en naar de inhoud gaan

Is de USP (Unique Selling Proposition) dood?

Deze vraag circuleerde onlangs op een Amerikaans forum. Specialisten stelden er dat de vlag de lading niet meer dekt. Uw product of bedrijf…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Mensen zijn niet meer geïnteresseerd in wat u hen te verkopen hebt, en ook niet in het feit 'of' en 'waarin' u beter bent dan de anderen. Mensen willen een oplossing voor hun probleem, tout court.

related partner content for mobile comes here

Voor een deel hebben ze wel gelijk. Maar het begrip USP werkt goed, ook in deze veranderde maatschappij. Een speciale focus, een bijzonder businessmodel, een producteigenschap die anderen niet hebben, enz? kunnen evengoed bijdragen aan het beantwoorden aan een specifieke klantenbehoefte. Zonder dat het 'verkocht' moet worden.

Elk bedrijf heeft iets 'unieks' nodig om te overleven. Meelopers redden het niet langer, of verdwijnen anoniem in de steeds grotere massa aanbieders. Dus laat de USP maar. Of noem het anders 'Unique Service Proposition'.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in