Is de USP (Unique Selling Proposition) dood?
Mensen zijn niet meer geïnteresseerd in wat u hen te verkopen hebt, en ook niet in het feit 'of' en 'waarin' u beter bent dan de anderen. Mensen willen een oplossing voor hun probleem, tout court.
Voor een deel hebben ze wel gelijk. Maar het begrip USP werkt goed, ook in deze veranderde maatschappij. Een speciale focus, een bijzonder businessmodel, een producteigenschap die anderen niet hebben, enz? kunnen evengoed bijdragen aan het beantwoorden aan een specifieke klantenbehoefte. Zonder dat het 'verkocht' moet worden.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaElk bedrijf heeft iets 'unieks' nodig om te overleven. Meelopers redden het niet langer, of verdwijnen anoniem in de steeds grotere massa aanbieders. Dus laat de USP maar. Of noem het anders 'Unique Service Proposition'.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid