Overslaan en naar de inhoud gaan

M2W congres Chicago (4)

Word of Mouth is een woord dat veel gevallen is op het marketing-to-women congres in Chicago. Er werden cases gepresenteerd (o.a. door…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Word of Mouth is een woord dat veel gevallen is op het marketing-to-women congres in Chicago. Er werden gepresenteerd (o.a. door SheSpeaks Inc.), ervaringen uitgewisseld en over WOM gediscussieerd als een volwaardig en niet (nooit!!) te ontbreken onderdeel van de mix.

related partner content for mobile comes here

Waarom is WOM zo belangrijk bij marketing-to-women?

De wil om te communiceren zit diep geworteld bij ons vrouwen. Wij gebruiken dan ook 20.000 woorden per dag, tegen 7.000 woorden bij mannen. Wij praten over alles, soms ook gewoon om erover te praten. Het is dan ook niet vreemd dat wij het heerlijk vinden als er iemand luistert. Iets kwijt kunnen is vaak al genoeg om ons goed te laten voelen. Wij geven graag onze mening, en helpen ook graag mee om iets beter te maken of iemand anders uit de brand te halen. Want wij leven niet alleen voor onszelf.

Dit gegeven levert een heel krachtige tool op voor merken. Op verschillende manieren. WOM kan helpen om inzichten te verkrijgen in meningen van vrouwen over het merk, het gebruik, de verbeterpunten, etc. Reële feedback door merken wordt zeer gewaardeerd door vrouwen en zij zullen niet schromen om deze ervaring te delen met andere vrouwen.

Het merk kan ook communicatie tussen gebruiksters faciliteren. Vrouwen communiceren graag met elkaar over het gebruik van producten, de toepassingen, etc. Sterker nog, zij vertrouwen de tips en aanbevelingen van andere vrouwen meer dan informatie die zij van het merk zelf krijgen. In Amerika zegt 50% van de vrouwen bij de aankoop van producten en diensten beïnvloed te worden door blogs. Een percentage dat overigens (nog) veel en veel hoger ligt dan in Europa maar dat wel aangeeft welke kant het op gaat.

WOM is op allerlei manieren in te zetten en moet ook echt tailormade ingezet worden. Het geeft allerlei mogelijkheden die variëren van het veranderen van meningen over merken door storytelling tot het versneld introduceren van nieuwe producten bij een specifieke doelgroep. Zeker bij marketing-to-women mag en kan WOM niet langer ontbreken.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in