Overslaan en naar de inhoud gaan

Heineken presenteert nieuwe ‘lawaaihoed’

Biergigant Heineken heeft oud-nieuwslezer Joop van Zijl een nieuwe Oranje-gadget laten presenteren: de Heineken Trom-pet. De brouwer hoopt…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Biergigant Heineken heeft oud-nieuwslezer Joop van Zijl een nieuwe Oranje-gadget laten presenteren: de . De brouwer hoopt dat Nederlandse voetbalfans het hoofddeksel tijdens het EK voetbal zullen dragen.

related partner content for mobile comes here

De hoed heeft de vorm van een trommel. Er kan met de bijgeleverde stokjes echt op worden geroffeld. De merknaam Heineken staat er niet op, omdat het bierconcern officieel geen sponsor is van het voetbalevenement.
Bij vorige kampioenschappen betaalde het concern leergeld. Fans met een hoed waarop de merknaam prijkte, moesten het hoofddeksel aan de stadionpoort inleveren.
Voor het WK in Duitsland in 2006 bracht Heineken een slordige 350.000 jagershoedjes in omloop. Concurrent Bavaria kwam toen met de ‘Leeuwenhose’, een oranje tuinbroek met staart. Ook dat verliep niet zonder problemen. Duizenden supporters van het Nederlandse elftal moesten destijds in Stuttgart de wedstrijd tegen Ivoorkust in hun onderbroek bekijken, omdat ze hun Leeuwenhose bij binnenkomst van het stadion moesten afstaan. De Amerikaanse brouwer Anheuser-Busch was met het biermerk Budweiser de sponsor van het kampioenschap.
Bavaria waagt zich dit keer niet aan een kledingstuk. De brouwer uit Lieshout houdt het bij een spel, waarbij kroonkurken kunnen worden ingezet. Het bierconcern brengt dit spel samen met Toto, onderdeel van De Lotto. (ANP)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in