Overslaan en naar de inhoud gaan

Advertentieomzet Mecom daalt steeds harder

Het Britse mediaconcern Mecom ziet de omzet uit advertenties steeds sneller dalen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In Nederland (Wegener/MGL) daalden de opbrengsten uit advertenties met 21 procent, na een terugval van 16 procent in het eerste halfjaar. In Polen gingen de zaken op het commerciële vlak nog slechter. Daar kwam 22 procent minder omzet uit reclame binnen.

related partner content for mobile comes here

De voortgaande daling van de reclame-inkomsten weerspiegelt volgens Mecom de aanhoudende economische stagnatie en onzekerheid bij consumenten. De totale omzet van het concern viel 10 procent lager uit dan in de vergelijkbare periode vorig jaar.

Ondanks de flinke terugval van de omzet daalde de operationele winst (ebitda) slechts 'marginaal'. Mecom dankt dat aan kostenbesparingen, onder meer bij Wegener, die in de tweede jaarhelft hun vruchten beginnen af te werpen.

Het bedrijf handhaaft zijn eerder afgegeven winstverwachting: een operationeel resultaat tussen de 85 en 95 miljoen euro.

Bron: ANP

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in