Word klant NU!


Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat de telefonische verkoop die in opdracht van de NEM plaatsvond buitengewoon sluw was. Mede door de telefonische verkooptactiek van de NEM ben ik een antipathie aan het ontwikkelen voor merken die op deze manier klanten ronselen. Dat er soms overredende kracht nodig is om van een prospect een klant te maken is begrijpelijk maar argeloze consumenten proberen te strikken met hun eigen telefoonsnoer is uiteindelijk dom. Naast dat de consument een negatieve houding richting het merk ontwikkelt speelt het ook de concurrentie in de kaart.
In hoeverre kan alle negatieve publiciteit voor een merk zijn beslag hebben op het reclamebureau dat de mediacampagne verzorgt? Aan de ene kant maak je een goede campagne die zorgt voor een flinke aanwas van klanten terwijl aan de andere kant een callcenter in opdracht van hetzelfde merk de boel aan het verpesten is. Hoewel ze waarschijnlijk niets te maken hadden met de telefonische campagne kan ik me voorstellen dat Beyenmeyer blij is dat de NEM is gestopt met zijn telefonische acquisitie.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid