Overslaan en naar de inhoud gaan

Word klant NU!

De Nederlandse Energie Maatschappij is weer in het nieuws. Mede door hun, per 2 juli gestopte, agressieve telefonische verkoop begint de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat de telefonische verkoop die in opdracht van de NEM plaatsvond buitengewoon sluw was. Mede door de telefonische verkooptactiek van de NEM ben ik een antipathie aan het ontwikkelen voor merken die op deze manier klanten ronselen. Dat er soms overredende kracht nodig is om van een prospect een klant te maken is begrijpelijk maar argeloze consumenten proberen te strikken met hun eigen telefoonsnoer is uiteindelijk dom. Naast dat de consument een negatieve houding richting het merk ontwikkelt speelt het ook de concurrentie in de kaart.

related partner content for mobile comes here

In hoeverre kan alle negatieve publiciteit voor een merk zijn beslag hebben op het reclamebureau dat de mediacampagne verzorgt? Aan de ene kant maak je een goede campagne die zorgt voor een flinke aanwas van klanten terwijl aan de andere kant een callcenter in opdracht van hetzelfde merk de boel aan het verpesten is. Hoewel ze waarschijnlijk niets te maken hadden met de telefonische campagne kan ik me voorstellen dat Beyenmeyer blij is dat de NEM is gestopt met zijn telefonische acquisitie.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in