Overslaan en naar de inhoud gaan

Bijlezen: Bono, Swoopo.com en betalen voor NYTimes.com

Deze keer in bijlezen/-kijken: de gebroeders Eames zorgen nog steeds voor inspiratie, het vijftigjarig bestaan van Honda in de VS,…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Alle kranten opgelet: de New York Times test de mogelijkheid tot betaald abonneren op de online sectie, in de vorm van een maandelijkse fee van 5 dollar (abonnees op de papieren krant betalen de helft). Afgelopen donderdag kregen abonnees een online enquete in de inbox, waarin om hun mening werd gevraagd. De .

related partner content for mobile comes here

. Toen dachten de meeste Amerikanen dat het Japanse automerk nooit voet aan de grond zou krijgen, maar nu ziet de Amerikaan Honda als een gewaardeerd ‘ooit buitenlands’ merk, net als adidas, Nestlé en Sony. Honda wordt zelfs beschouwd als ‘the leading edge of ordinary’...

Bono schreef als gastcolumnist voor de New York Times het artikel , naar aanleiding van het bezoek van Barack Obama aan Ghana.
Obama had naar Kenia kunnen gaan, als een soort sentimental journey, aldus Bono, maar koos voor Ghana. Dat land dient immers als voorbeeld voor de rest van het continent: het heeft een stabiele regering en het gaat goed met de economie. ‘Ghana is het nieuwe gezicht van Afrika’.

Bekijk , een Amerikaanse shoppingsite waar argeloze consumenten direct en zeer efficiënt verleid worden om impulsief te bieden op allerlei producten. Hoe? Op de homepage zie je veel kortingen, belachelijk lage prijzen en ook een veilingonderdeel, waar alle producten die zodadelijk aflopen, duidelijk onder de aandacht worden gebracht. En je moet wel klikken op een spiegelreflexcamera van 7,98 dollar…Voordat je ook maar begint met rondkijken, heb je al iets gekocht. Deze site is dan ook .

En bekijk over de snelgaande ontwikkelingen in het meten van het effect van online video’s. In het verslag noemt Matt Cutler van een aantal nieuwe insights; kijkersaantallen blijken in een aantal gevallen even groot als bij offline formats.

Tenslotte, voor de liefhebber, een TED-presentatie over het werk van de gebroeders Eames, het wereldberoemde design-duo. Kleinzoon Demetrios Eames dook in de familie-archieven en laat een paar unieke opnames zien.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in