Zenith Optimedia: wereldwijde bestedingen -8,5 pct in 2009


Verwachtte Zenith Optimedia in april dat de bestedingen met 6,9 procent zouden dalen in 2009, nu schat men dat in op 8,5 procent naar 456,5 miljard dollar. In december vorig jaar voorspelde het bureau nog slechts een daling van 0,2 procent in 2009.
Zenith Optimedia denkt dat in Noord-Amerika de bestedingen meer dan gemiddeld zullen dalen: 10,3 pct naar 162,7 miljard. Ook voor Noord-Amerika stelde het netwerk zijn verwachtingen twee keer ruim bij. De internetbestedingen zullen volgens Zenith dit jaar wel toenemen: met 10 pct.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS'Adverteerders worden geconfronteerd met extreme onzekerheid en hebben in de meeste sectoren dramatisch in hun kosten gesneden', zo schrijft het bureau in een toelichting. Het bureau zegt ook een 'mild' herstel te verwachten in 2010. Ten opzichte van dit jaar zouden de bestedingen dan weer 1,6 pct toenemen. In 2011 zouden de bestedingen verder groeien naar 4,3 pct.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid