Overslaan en naar de inhoud gaan

Zenith Optimedia: wereldwijde bestedingen -8,5 pct in 2009

Zenith Optimedia heeft zijn voorspelling voor de wereldwijde advertentiebestedingen in 2009 opnieuw naar beneden bijgesteld.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Verwachtte Zenith Optimedia in april dat de bestedingen met 6,9 procent zouden dalen in 2009, nu schat men dat in op 8,5 procent naar 456,5 miljard dollar. In december vorig jaar voorspelde het bureau nog slechts een daling van 0,2 procent in 2009.

related partner content for mobile comes here

Zenith Optimedia denkt dat in Noord-Amerika de bestedingen meer dan gemiddeld zullen dalen: 10,3 pct naar 162,7 miljard. Ook voor Noord-Amerika stelde het netwerk zijn verwachtingen twee keer ruim bij. De internetbestedingen zullen volgens Zenith dit jaar wel toenemen: met 10 pct.

'Adverteerders worden geconfronteerd met extreme onzekerheid en hebben in de meeste sectoren dramatisch in hun kosten gesneden', zo schrijft het bureau in een toelichting. Het bureau zegt ook een 'mild' herstel te verwachten in 2010. Ten opzichte van dit jaar zouden de bestedingen dan weer 1,6 pct toenemen. In 2011 zouden de bestedingen verder groeien naar 4,3 pct.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in