Van de Vijfeijken vertrekt bij FHV BBDO


Hij begeleidt de overgang naar een tweekoppige leiding waarin in ieder geval creative director Mark Muller zal zitten. Van de Vijfeijken: ‘Toen ik vier jaar geleden deze rol op me nam heb ik gezegd dat ik het als mijn doel zag om een podium te creëeren voor iemand anders. Dit is het juiste moment voor mij om het podium over te geven.’
Barbera Wolfensberger, sinds een paar maanden ceo van FHV BBDO en Proximity Amsterdam, maakt nog meer veranderingen bekend. Zo gaan FHV BBDO en Proximity Amsterdam volledig sa-menwerken op strategie en creatie. De labels blijven gescheiden en account blijft gescheiden, maar binnen creatie en strategie zullen gemengde teams ontstaan. De creatieve leiding van Proximi-ty blijft in handen van Paul Falla.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSHet idee achter de samenwerking op creatie en strategie is dat de mensen en klanten van FHV BBDO mak-kelijk toegang krijgen tot de digitale en crm-kennis van Proximity Amsterdam en het bijbehorende netwerk, en vice versa. Wolfensberger: ‘Belangrijkste voordeel voor iedereen is dat er niet meer apart over de ver-schillende (oude en nieuwe) media nagedacht hoeft te worden, maar dat dit nu veel meer gedegen in één proces gaat gebeuren.’
Ook komt er een gedeeld overkoepelend productiehuis voor beide bureaus waarin dtp, rtv, productie, artbuy-ing en digitale productie hun plek krijgen. ‘Dit gaat meer controle en efficiency opleveren. We nemen een Fast Lane optie op voor repeterende of kleine projecten die nog meer snelheid en efficiency nodig hebben dan andere projecten.’ Wolfensberger vat de veranderingen samen als ‘fase 1’ in de transitie naar ‘ons nieuwe toekomstmodel. Op 1 oktober 2009 moet alles “staan”.’
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid