Mediamonitor Commissariaat: tijdschriftenmarkt groeit


In 1999 waren er 174 titels en in 2008 zijn dat er 249. Dit staat in de Mediamonitor 2008 van het Commissariaat voor de Media (CvdM). In dat rapport heeft het CvdM de tijdschriftenmarkt gedurende een periode van tien jaar geanalyseerd.
De toename is onder meer te danken aan de categorie sponsored magazines (vooral Allerhande, Boodschappen en Health), die vanaf 2001 sterk is gegroeid. De vrouwenbladen kregen in 2007 een impuls door het in de markt brengen van het tijdschrift Vrouw, een bijlage bij de zaterdageditie van de Telegraaf.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDe categorie radio- en televisiebladen heeft de afgelopen tien jaar veel terrein verloren. Hun marktaandeel is gedaald van 40 naar 29 procent en de totale oplage is gedaald met 23 procent.
Bron: ANP.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid