Overslaan en naar de inhoud gaan

PIM Marketing Wetenschapsprijs 2009 naar Remco Prins

Remco Prins heeft de PIM Marketing Wetenschapsprijs 2009 gewonnen met zijn proefschrift ‘Modeling Consumer Adoption and usage of value…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Hij schreef zijn proefschrift aan de Erasmus Universiteit Rotterdam. De jury, bestaande uit marketeers, wetenschappers en journalisten was unaniem en vond dat het proefschrift zowel op wetenschappelijk niveau als op toegevoegde waarde voor het marketingvak en praktische toepasbaarheid tot de top behoort.

related partner content for mobile comes here

De jury vindt dat adoptie van producten en diensten een belangrijk en tijdloos onderwerp is voor zowel retailers als fabrikanten. De samenstelling van assortimenten en productlijnen hebben namelijk een significante invloed op de winsten van retailers en fabrikanten. Het proefschrift geeft inzicht welke afwegingsprocessen consumenten maken in hun keuze van een product binnen een assortiment.

Inzichten die het proefschrift oplevert:
Hoe direct marketing communicatie adoptietijd kan verkorten
Invloed van massamarketing op loyale klanten
Invloed van culturele waarden op de adoptie van diensten
Praktische handvatten t.a.v. productintroducties

In totaal zijn er 17 proefschriften uit 2008 geselecteerd die marketinggeoriënteerd waren en waarbij onderzoek aan een Nederlandse universiteit heeft plaatsgevonden. Uit die longlist zijn 3 dissertaties genomineerd voor de marketing wetenschapsprijs. De andere genomineerden waren:

Joseph Arts (VU), proefschrift over adoptie en verspreiding van nieuwe producten
Jia Liu (UvT), proefschrift over onbewuste effecten bij merken

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in