Overslaan en naar de inhoud gaan

B-to-b marketeers positief over marketingbudget

Ondanks de economische recessie zien marketeers in de business-to-business markt de marketingbudgetten niet dalen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dit blijkt uit het onderzoek ‘Marketingontwikkelingen in de Business to Business markt’ dat MarktSelect heeft uitgevoerd in samenwerking met Hogeschool InHolland. Ruim 86 pct van de ondervraagden verwacht dat het marketingbudget de komende drie jaar gelijk zal blijven of zelfs gaat stijgen.

related partner content for mobile comes here

Wel wordt een steeds groter deel van het budget besteed aan online marketingactiviteiten. Ruim 60 pct van de respondenten geeft aan een groter deel van het budget te gaan besteden aan het verzenden van e-mailings, search engine optimization en search engine advertising. Dit lijkt ten koste te gaan van de papieren mailing; 40 pct geeft aan minder printmailings in te zetten.

Telemarketing vertoont daarentegen een stijging: eveneens 40 pct zegt deze vorm van marktbewerking vaker in te gaan zetten in de komende 3 jaar.

De onderzoeker vragen zich wel af of de stijging die wordt verwacht in het inzetten van e-mailings kan worden gerealiseerd. Vanaf komende maand treedt immers de opt-in regeling voor zakelijke e-mailverkeer in werking. Hierdoor worden de mogelijkheden voor het versturen van e-mailings aanzienlijk beperkt.

Het onderzoek toont ook aan dat de mogelijkheden van responsanalyse van online- en direct marketingactiviteiten onvoldoende worden benut. De helft van de respondenten geeft aan de respons wel te analyseren. Maar zij tellen slechts het aantal reacties. Er is geen analyse op criteria zoals geografie, branche en omvang van de bedrijven, waardoor toekomstige acties succesvoller kunnen worden.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in