B-to-b marketeers positief over marketingbudget
Dit blijkt uit het onderzoek ‘Marketingontwikkelingen in de Business to Business markt’ dat MarktSelect heeft uitgevoerd in samenwerking met Hogeschool InHolland. Ruim 86 pct van de ondervraagden verwacht dat het marketingbudget de komende drie jaar gelijk zal blijven of zelfs gaat stijgen.
Wel wordt een steeds groter deel van het budget besteed aan online marketingactiviteiten. Ruim 60 pct van de respondenten geeft aan een groter deel van het budget te gaan besteden aan het verzenden van e-mailings, search engine optimization en search engine advertising. Dit lijkt ten koste te gaan van de papieren mailing; 40 pct geeft aan minder printmailings in te zetten.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaTelemarketing vertoont daarentegen een stijging: eveneens 40 pct zegt deze vorm van marktbewerking vaker in te gaan zetten in de komende 3 jaar.
De onderzoeker vragen zich wel af of de stijging die wordt verwacht in het inzetten van e-mailings kan worden gerealiseerd. Vanaf komende maand treedt immers de opt-in regeling voor zakelijke e-mailverkeer in werking. Hierdoor worden de mogelijkheden voor het versturen van e-mailings aanzienlijk beperkt.
Het onderzoek toont ook aan dat de mogelijkheden van responsanalyse van online- en direct marketingactiviteiten onvoldoende worden benut. De helft van de respondenten geeft aan de respons wel te analyseren. Maar zij tellen slechts het aantal reacties. Er is geen analyse op criteria zoals geografie, branche en omvang van de bedrijven, waardoor toekomstige acties succesvoller kunnen worden.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid