Overslaan en naar de inhoud gaan

Ik ben het ook zat!

‘Marketeers zijn berichtgeving over de crisis zat’ kopte gisteren de Adfo online. Driekwart van de duizend ondervraagden vindt de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Ik ben het ook zat dat de – boter op hun hoofd – managers de media de schuld geven. Vraag het de burger op straat en 90 procent vindt de crisis buitengewoon vervelend. 50 procent is ook nog bang voor zijn/haar baan en 25 procent kijkt al om zich heen…
Ja .. Dus? Goede kans dat als ik morgen in de koopgoot aan 1000 winkelende mensen vraag ‘Is de Nederlandse manager medeschuldig aan de malaise die Nederland nu treft?’, we morgen als kop op de Adfo-site hebben: ‘Managers verantwoordelijk voor crisis’ (mooie journalistiek zo!)

related partner content for mobile comes here

Daar hebben we natuurlijk allemaal helemaal niets aan. Goed nieuws is er altijd. Want als de auto-industrie het zwaar heeft, hebben garagebedrijven het weer drukker. We kunnen er niet omheen dat we in een ongekende economische neergang zitten. Ontkennen heeft geen zin, dat maakt het alleen maar erger. Het is een groot geheim hoeveel mensen inmiddels (gedwongen) onze mooie communicatievak hebben verlaten. Niemand weet aantallen…

De vraag die de Nederlandse manager zichzelf dagelijks zou moet stellen is: Hoe maak ik mijn bedrijf succesvoller? Negen van de tien keer is dat door innovatie en veranderende inzichten. Die bewegingen/ vernieuwingen, daar zou de (vak)pers over moeten schrijven.

Dus journalistiek Nederland, word wakker, innovatie is key en gossip niet. Als jouw bedrijf met iets spectaculairs bezig is, zet je pr-pet op en praat erover met de pers. Zorg en voed de markt met je kennis. Bel Léon Bouwman en vertel hem geen roddels, maar waar jullie mee bezig zijn en waarom jullie daarmee de markt gaan veroveren. Dan hebben we het weer over positieve bewegingen. Over mensen met visie, van wie we wat leren. Over de reuring en de ambitie van mensen en bedrijven die het vak verder willen brengen.

In elk geval, de media hebben het niet gedaan. De media kunnen alleen veranderen als wij veranderen.
Wij zijn de media!

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in