Overslaan en naar de inhoud gaan

Word-of-influence

Online word-of-mouth blijkt eenvoudiger in gang gezet dan eerder werd gedacht. Uit onderzoek van NIMA en Marketresponse bleek dat 15% van…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Als de eigen merknaam door deze 15% in een kwaad daglicht wordt gesteld dan is het natuurlijk zorgwekkend. Maar die kans is ook weer kleiner. Want maar 5% schrijft overwegend negatieve berichten. En de positieve berichten kunnen ook nog eens beïnvloed worden. Want online advertenties beïnvloeden op hun beurt grotendeels de word-of-mouth over merken. Bijna een kwart van de respondenten van een van Wharton School wordt direct aangespoord om positieve gesprekken online aan te gaan of bijvoorbeeld tweets achter te laten. Dat gaat dus om directe aansporingen, nog niet eens de indirecte.

Hieruit blijkt wat de overwegend positieve effecten van online adverteren zijn. In deze tijden waarin veel organisaties hun mediabudgetten heroverwegen en naar online adverteren kijken, kan dit een bevestiging zijn voor online te kiezen.
Cruciaal is natuurlijk dat die advertenties in een omgeving staan waar de juiste discussies aangezwengeld kunnen worden zodat die 15% de rest weet te beïnvloeden. Genoeg reden voor onderzoek naar welk type reclame tot de beste word-of-mouth leidt.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in