
Als de eigen merknaam door deze 15% in een kwaad daglicht wordt gesteld dan is het natuurlijk zorgwekkend. Maar die kans is ook weer kleiner. Want maar 5% schrijft overwegend negatieve berichten. En de positieve berichten kunnen ook nog eens beïnvloed worden. Want online advertenties beïnvloeden op hun beurt grotendeels de word-of-mouth over merken. Bijna een kwart van de respondenten van een onderzoek van Wharton School wordt direct aangespoord om positieve gesprekken online aan te gaan of bijvoorbeeld tweets achter te laten. Dat gaat dus om directe aansporingen, nog niet eens de indirecte.
Hieruit blijkt wat de overwegend positieve effecten van online adverteren zijn. In deze tijden waarin veel organisaties hun mediabudgetten heroverwegen en naar online adverteren kijken, kan dit een bevestiging zijn voor online te kiezen.
Cruciaal is natuurlijk dat die advertenties in een omgeving staan waar de juiste discussies aangezwengeld kunnen worden zodat die 15% de rest weet te beïnvloeden. Genoeg reden voor onderzoek naar welk type reclame tot de beste word-of-mouth leidt.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee