Overslaan en naar de inhoud gaan

Verlos de klant van zijn schuldgevoel

Wat kunnen merken doen nu de consument gefixeerd is op behoud van koopkracht?
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het Franse agentschap CLM BBDO deed onderzoek en geeft de volgende adviezen:

related partner content for mobile comes here
  • Verlos de koper van zijn schuldgevoel. Geef hem argumenten waarmee hij zijn aankoop kan rechtvaardigen.
  • Doe aan koopbegeleiding, bijvoorbeeld via adviezen. Denk bijvoorbeeld aan productvergelijking. Of biedt de consument de mogelijkheid om een product terug te geven als het niet bevalt.
  • Geef het merk immateriële waarde mee, bijvoorbeeld door het te verbinden met ‘kostbare momenten met familie en vrienden’.
  • Denk eens goed na over de merkidentiteit. Het is een prima moment om dat te doen.
  • Als je dat nog niet had: start een klantenloyaliteitsprogramma.

Bron : Stratégies

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in