Verlos de klant van zijn schuldgevoel
Wat kunnen merken doen nu de consument gefixeerd is op behoud van koopkracht?

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Het Franse agentschap CLM BBDO deed onderzoek en geeft de volgende adviezen:
related partner content for mobile comes here
related partner content comes here
- Verlos de koper van zijn schuldgevoel. Geef hem argumenten waarmee hij zijn aankoop kan rechtvaardigen.
- Doe aan koopbegeleiding, bijvoorbeeld via adviezen. Denk bijvoorbeeld aan productvergelijking. Of biedt de consument de mogelijkheid om een product terug te geven als het niet bevalt.
- Geef het merk immateriële waarde mee, bijvoorbeeld door het te verbinden met ‘kostbare momenten met familie en vrienden’.
- Denk eens goed na over de merkidentiteit. Het is een prima moment om dat te doen.
- Als je dat nog niet had: start een klantenloyaliteitsprogramma.
Bron : Stratégies
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid