Drie genomineerden voor de PIM MarketingWetenschapsprijs 2009


Joep Arts. Essays on new product adaption and and diffusion.
Jia Liu. Brand and automaticity.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSRemco Prins. Modelling consumer adoption and usage of value added mobile services.
De prijs is een initiatief van het Platform Innovatie in Marketing (PIM) en wordt ondersteund door Accenture en Aprimo.
In het verleden hebben Jorna Leenheer, Sandra Streukens en Ralf van der Lans de prijs gewonnen.
Naast het wetenschappelijke niveau is het belangrijkste criterium voor de Marketing Wetenschapsprijs: de mate waarin de wetenschapper erin is geslaagd vernieuwende inzichten in het marketingvakgebied weer te geven, die voor de marketing praktijk waardevol kunnen zijn.
De 4 criteria voor beoordeling van de proefschriften voor de marketing wetenschapsprijs.
Toegevoegde waarde voor het marketing vakgebied (30 procent)
Wat is de relevantie van het proefschrift voor het marketing vakgebied? In hoeverre worden er vernieuwende concepten geïntroduceerd of in het verleden toegepaste marketingactiviteiten of strategieën ter discussie gesteld?
De praktische toepasbaarheid (30 procent)
In hoeverre zijn de bevindingen toe te passen in de huidige marketingpraktijk. De mate waarin de bevindingen kunnen worden toegepast in marketingactiviteiten, systemen of strategieën?
Wetenschappelijk niveau (30 procent)
De opzet en aanpak van het onderzoek, de verzameling van data, de wijze waarop hypothesen bevestigd of weerlegd worden.
Opbouw, Structuur en Toegankelijkheid (10 procent)
De mate waarin het proefschrift helder en duidelijk is van opzet. In hoeverre is het proefschrift toegankelijk (te begrijpen) voor wetenschappers en marketeers uit de praktijk die niet direct veel kennis hebben van het specifieke marketingonderwerp.
De uitreiking van de prijs vindt plaats op 2 juli op het hoofdkantoor van Randstad te Diemen. De uitreiking zal zijn 's avonds vanaf 18.00 uur. Daar zullen de genomineerden ook hun case presenteren.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid