Overslaan en naar de inhoud gaan

Drie genomineerden voor de PIM MarketingWetenschapsprijs 2009

Afgelopen week zijn door de jury drie proefschriften genomineerd voor de MarketingWetenschapsprijs 2009. Het zijn:
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Joep Arts. .

related partner content for mobile comes here

Jia Liu. .

Remco Prins. .

De prijs is een initiatief van het Platform Innovatie in Marketing (PIM) en wordt ondersteund door Accenture en Aprimo.

In het verleden hebben Jorna Leenheer, Sandra Streukens en Ralf van der Lans de prijs gewonnen.

Naast het wetenschappelijke niveau is het belangrijkste criterium voor de Marketing Wetenschapsprijs: de mate waarin de wetenschapper erin is geslaagd vernieuwende inzichten in het marketingvakgebied weer te geven, die voor de marketing praktijk waardevol kunnen zijn.

De 4 criteria voor beoordeling van de proefschriften voor de marketing wetenschapsprijs.

Toegevoegde waarde voor het marketing vakgebied (30 procent)
Wat is de relevantie van het proefschrift voor het marketing vakgebied? In hoeverre worden er vernieuwende concepten geïntroduceerd of in het verleden toegepaste marketingactiviteiten of strategieën ter discussie gesteld?

De praktische toepasbaarheid (30 procent)
In hoeverre zijn de bevindingen toe te passen in de huidige marketingpraktijk. De mate waarin de bevindingen kunnen worden toegepast in marketingactiviteiten, systemen of strategieën?

Wetenschappelijk niveau (30 procent)
De opzet en aanpak van het onderzoek, de verzameling van data, de wijze waarop hypothesen bevestigd of weerlegd worden.

Opbouw, Structuur en Toegankelijkheid (10 procent)
De mate waarin het proefschrift helder en duidelijk is van opzet. In hoeverre is het proefschrift toegankelijk (te begrijpen) voor wetenschappers en marketeers uit de praktijk die niet direct veel kennis hebben van het specifieke marketingonderwerp.

De uitreiking van de prijs vindt plaats op 2 juli op het hoofdkantoor van Randstad te Diemen. De uitreiking zal zijn 's avonds vanaf 18.00 uur. Daar zullen de genomineerden ook hun case presenteren.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in