
De website ondervroeg 213 twitterrende leden en beweert aan de hand van hun antwoorden dat Twitter door steeds meer mensen als een geaccepteerde businesstool wordt gezien.
84 procent van de respondenten gelooft dus dat hun bedrijf meer van Twitter gebruik zal maken, 46 procent denkt dat zelfs hun bedrijf Twitter aanzienlijk meer gaat inzetten.
66 procent van de respondenten beschouwt Twitter als ‘beetje belangrijk’tot éxtreem belangrijk’ voor hun bedrijf. 29 procent denkt dat het allemaal wel mee zal vallen, en beschouwt Twitter als ‘niet erg belangrijk’.
Vacatures
Event Manager
Stichting Anne-BoCommunicatiemedewerker studentenwerving en -voorlichting
TU DelftClient Services Director - Media
ScheepensDe respondenten menen dat Twitter nu alleen nog achter de corporate blog staat als meest waardevolle businesstool. Op de vraag ‘welke social media-tools geven de meeste waarde aan de onderneming’antwoordt 52 procent corporate blogs, 41 procent Twitter, en dan pas volgen LinkedIn (25 procent) en Facebook (17 procent).
Volgens de onderzoekers laat dit onderzoek zien dat Twittergebruikers Twitter niet meer zien als persoonlijke netwerktool, maar als iets dat van waarde kan zijn voor hun business. Twitter wordt snel mainstream in het zakelijk verkeer, zo is de conclusie.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee