Overslaan en naar de inhoud gaan

Twitter vaker ingezet als businesstool

Meer dan acht van de tien Twittergebruikers – de meerderheid werkzaam in een kleine onderneming- verwachten dat hun bedrijf Twitter de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De ondervroeg 213 twitterrende leden en beweert aan de hand van hun antwoorden dat Twitter door steeds meer mensen als een geaccepteerde businesstool wordt gezien.

related partner content for mobile comes here

84 procent van de respondenten gelooft dus dat hun bedrijf meer van Twitter gebruik zal maken, 46 procent denkt dat zelfs hun bedrijf Twitter aanzienlijk meer gaat inzetten.
66 procent van de respondenten beschouwt Twitter als ‘beetje belangrijk’tot éxtreem belangrijk’ voor hun bedrijf. 29 procent denkt dat het allemaal wel mee zal vallen, en beschouwt Twitter als ‘niet erg belangrijk’.

De respondenten menen dat Twitter nu alleen nog achter de corporate blog staat als meest waardevolle businesstool. Op de vraag ‘welke social media-tools geven de meeste waarde aan de onderneming’antwoordt 52 procent corporate blogs, 41 procent Twitter, en dan pas volgen LinkedIn (25 procent) en Facebook (17 procent).

Volgens de onderzoekers laat dit onderzoek zien dat Twittergebruikers Twitter niet meer zien als persoonlijke netwerktool, maar als iets dat van waarde kan zijn voor hun business. Twitter wordt snel mainstream in het zakelijk verkeer, zo is de conclusie.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in