
Gisteren was ik bij de boeklancering van Review!, in het pand van Wua aan de Amsterdamse Herengracht. De gebroeders Kroezen -samen op de foto met Lenthe-uitgever Maarten Timmers Verhoeven (links)- hebben een boek geschreven over de marketingmogelijkheden van online klantervaringen en -beoordelingen.
Hoe kunnen bedrijven de klant middels online reviews meer betrekken bij de organisatie? Consumentengedrag is immers behoorlijk beïnvloed door online beoordelingen. Kijk maar naar Iens, Vergelijk.nl, Kieskeurig, Zoover, Independer; dit soort bedrijven zijn niet meer weg te denken en van heel heel invloed op het koopgedrag van consumenten. Zoiets kan tegen je merk werken, maar je kunt het ook goed gebruiken om klanten naar je toe te trekken.
Vacatures
Event Manager
Stichting Anne-BoCommunicatiemedewerker studentenwerving en -voorlichting
TU DelftClient Services Director - Media
ScheepensHet boek richt zich vooral op de vraag hoe bedrijven alle mogelijke online reviews kunnen gebruiken als communicatiemiddel. De schrijvers ontwikkelden daartoe een theoritisch model (het Online Fan Creatie Model) en geven een flink aantal praktijkcases van bedrijven die goed weten om te gaan met productrecensies van consumenten.
Over dit onderwerp is al veel geschreven. Ik ben dan ook benieuwd of de schrijvers met dit boek iets nieuws in handen hebben. Een oproep dus: Wie wil dit boek lezen en er een review over schrijven?
Ik heb hier twee boeken liggen. Als jij denkt dit boek (incl dankwoord 110 pagina’s, dus het is te doen) snel te kunnen lezen, de tijd hebt om ergens in dit lange Pinksterweekend een recensie te schrijven, én de nodige bagage hebt om ook inhoudelijk iets over het onderwerp te kunnen zeggen, laat het me dan hieronder weten!
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee