Overslaan en naar de inhoud gaan

Wie schrijft review over Review?

Gisteren was ik bij de boeklancering van Review!, in het pand van Wua aan de Amsterdamse Herengracht. De gebroeders Kroezen -samen op de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Gisteren was ik bij de boeklancering van Review!, in het pand van aan de Amsterdamse Herengracht. De gebroeders Kroezen -samen op de foto met Lenthe-uitgever Maarten Timmers Verhoeven (links)- hebben een boek geschreven over de marketingmogelijkheden van online klantervaringen en -beoordelingen.

Hoe kunnen bedrijven de klant middels online reviews meer betrekken bij de organisatie? Consumentengedrag is immers behoorlijk beïnvloed door online beoordelingen. Kijk maar naar , , Kieskeurig, , Independer; dit soort bedrijven zijn niet meer weg te denken en van heel heel invloed op het koopgedrag van consumenten. Zoiets kan tegen je merk werken, maar je kunt het ook goed gebruiken om klanten naar je toe te trekken.

Het boek richt zich vooral op de vraag hoe bedrijven alle mogelijke online reviews kunnen gebruiken als communicatiemiddel. De schrijvers ontwikkelden daartoe een theoritisch model (het Online Fan Creatie Model) en geven een flink aantal praktijkcases van bedrijven die goed weten om te gaan met productrecensies van consumenten.

Over dit onderwerp is al veel geschreven. Ik ben dan ook benieuwd of de schrijvers met dit boek iets nieuws in handen hebben. Een oproep dus: Wie wil dit boek lezen en er een review over schrijven?

Ik heb hier twee boeken liggen. Als jij denkt dit boek (incl dankwoord 110 pagina’s, dus het is te doen) snel te kunnen lezen, de tijd hebt om ergens in dit lange Pinksterweekend een recensie te schrijven, én de nodige bagage hebt om ook inhoudelijk iets over het onderwerp te kunnen zeggen, laat het me dan hieronder weten!

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in