Overslaan en naar de inhoud gaan

NPO wil samenwerken met dagbladen

De Nederlandse Publieke Omroep (NPO) biedt de helpende hand aan de in zwaar weer verkerende dagbladensector.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De koepelorganisatie van de omroepen is bereid samen te werken met commerciële uitgevers, zegt bestuursvoorzitter Henk Hagoort. Als voorbeeld van samenwerking noemt Hagoort het aanbieden van tv-programma's voor de websites van de kranten.

related partner content for mobile comes here

'Als kranten onze programma's willen gebruiken, dan wil ik dat gesprek wel aangaan. Er zit publiek geld in onze programmma's. Als we dat met anderen moeten delen, dan zullen we daar geen nee tegen zeggen', legt Hagoort uit.

De NPO wil samenwerken op voorwaarde dat de uitgevers stoppen met klagen over gesubsidieerde omroepen en oneerlijke concurrentie. 'Bij samenwerken hoort niet een houding om de publieke omroep een koppie kleiner te maken', aldus Hagoort. Hij vindt dat dagbladuitgevers de positie van de publieke omroep dan moeten respecteren.

De NPO maakt zich zorgen over het behoud van de journalistieke kwaliteit in Nederland, omdat kranten bezuinigen. 'Als kranten het moeilijk hebben, is het goed dat wij de informatievoorziening op peil zien te houden', zegt NPO-bestuurder Ruurd Bierman. Als het bereik van kranten afneemt of als kranten snijden in onderzoeksjournalistiek, dan wil de publieke omroep proberen die op peil te houden. Het is een van de ambities van de NPO dit jaar.

Bron: ANP.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in