Onderzoek: Universal Search versterkt merkwaarde
Ze onderwierp 30 personen aan diepte-interviews. Wat blijkt: 57 procent van de ondervraagden beschouwt een bedrijf of merk als goed (‘een betrouwbare leverancier van kwalitatieve producten of diensten’), als deze op de eerste pagina van de zoekresultaten verschijnt met foto’s, video’s of maps.
Het imago van bedrijven die bovenin de ‘reguliere’ zoekresultaten verschijnen, wordt ook positief versterkt. 73 procent van de ondervraagden beschouwt een bedrijf of merk als ‘goed’ wanneer deze op de eerste pagina van de reguliere zoekresultaten verschijnt.
Vacatures
Accountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaDe visuele tools van Universal Search bovenin de zoekresultaten zorgen voor een positief merkimago, aldus Nijenhuis. Door de unieke kenmerken van een bedrijf of merk naar voren te laten komen in video’s, afbeeldingen of maps, worden de mogelijkheden van Universal Search maximaal benut.
Uit het onderzoek blijkt ook dat 90 procent van de ondervraagden Universal Search een waardevolle toevoeging vindt aan de zoekmachineresultaten. De meeste geven dan de voorkeur aan foto’s of maps boven video’s. Dit vanwege de extra tijd die zij kwijt zijn voor het laden en bekijken van video’s. Wel geven de ondervraagden aan de optie om een video te kunnen kijken als zeer prettig te ervaren.
Universal Search heeft volgens de onderzoeker een duidelijke invloed op de perceptie van een gebruiker ten aanzien van het merk. Niet alleen is aangetoond dat gebruikers de visuele resultaten van bedrijven op de eerste zoekresultaten pagina als goed en positief ervaren, het draagt ook bij aan de merkherkenning.
Waar het normaliter mogelijk is om met maximaal twee resultaten te verschijnen in de zoekresultaten, biedt Universal Search de mogelijkheid om met meer vermeldingen naar voren te komen. De doelgroep komt dus vaker in aanraking met de bedrijfs- en / of merknaam en zal eerder doorklikken.
Lees een samenvatting van het onderzoek in het Factsheet Universal Search versterkt merkwaarde.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid