Overslaan en naar de inhoud gaan

Onderzoek: Universal Search versterkt merkwaarde

Google introduceerde twee jaar geleden Universal Search; de integratie van afbeeldingen, Google maps, nieuws en video in de normale…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Ze onderwierp 30 personen aan diepte-interviews. Wat blijkt: 57 procent van de ondervraagden beschouwt een bedrijf of merk als goed (‘een betrouwbare leverancier van kwalitatieve producten of diensten’), als deze op de eerste pagina van de zoekresultaten verschijnt met foto’s, video’s of maps.

related partner content for mobile comes here

Het imago van bedrijven die bovenin de ‘reguliere’ zoekresultaten verschijnen, wordt ook positief versterkt. 73 procent van de ondervraagden beschouwt een bedrijf of merk als ‘goed’ wanneer deze op de eerste pagina van de reguliere zoekresultaten verschijnt.

De visuele tools van Universal Search bovenin de zoekresultaten zorgen voor een positief merkimago, aldus Nijenhuis. Door de unieke kenmerken van een bedrijf of merk naar voren te laten komen in video’s, afbeeldingen of maps, worden de mogelijkheden van Universal Search maximaal benut.

Uit het onderzoek blijkt ook dat 90 procent van de ondervraagden Universal Search een waardevolle toevoeging vindt aan de zoekmachineresultaten. De meeste geven dan de voorkeur aan foto’s of maps boven video’s. Dit vanwege de extra tijd die zij kwijt zijn voor het laden en bekijken van video’s. Wel geven de ondervraagden aan de optie om een video te kunnen kijken als zeer prettig te ervaren.

Universal Search heeft volgens de onderzoeker een duidelijke invloed op de perceptie van een gebruiker ten aanzien van het merk. Niet alleen is aangetoond dat gebruikers de visuele resultaten van bedrijven op de eerste zoekresultaten pagina als goed en positief ervaren, het draagt ook bij aan de merkherkenning.
Waar het normaliter mogelijk is om met maximaal twee resultaten te verschijnen in de zoekresultaten, biedt Universal Search de mogelijkheid om met meer vermeldingen naar voren te komen. De doelgroep komt dus vaker in aanraking met de bedrijfs- en / of merknaam en zal eerder doorklikken.

Lees een samenvatting van het onderzoek in het .

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in