Overslaan en naar de inhoud gaan

Eerste resultaten van 'The Ultimate Twitter Study'

TalkToChange en InSites consulting doen de grootste studie ooit over waarom en hoe mensen Twitter gebruiken. Op…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

TalkToChange en InSites consulting doen de grootste studie ooit over waarom en hoe mensen Twitter gebruiken. Op vind je de live resultaten op de onderzoeksvragen die gepost worden op twitter. En je kan ook zelf deelnemen aan dit onderzoek!

related partner content for mobile comes here

Wat hebben we geleerd uit de eerste onderzoeksvraag die peilde naar wat Twitter gebruikers associëren met Twitter. ()

‘What are you doing?”, de vraag die Twitter ons constant stelt is fout. Het zou moeten zijn ‘What do you want to share?”.
Als we de belangrijkste associaties uit onze Twitter community samenvatten, dan komen we op dit: “A social network of friends and/or business contact where you can share an discover interesting, exciting, inspiring or funny news/links in a very fast way’. Het gaat om kennis en up-to-date blijven en niet over status updates! Daarnaast is er ook wel wat verwarring over hoe twitter mag, kan of zou moeten gebruikt worden… Laat het wegnemen van deze verwarring in de volgende weken meteen het doel van dit project zijn.

De tweede vraag () uit deze kwalitatieve fase van het onderzoeksproject zorgde voor enkele frisse inzichten ivm de betekenis van Twitter in mensen hun leven.

De drijvende factoren achter het succes van Twitter zijn:
- het gemak waarmee een account kan opgezet worden
- de gebruiksvriendelijkheid van het platform zelf
- het wereldwijde bereik zonder grenzen
- het feit dat het een tool is waar mensen makkelijk hun mening kwijt kunnen
- de hoge snelheid waarmee alles gebeurt.

Twitter is zoals een gigantisch vat vol informatie en gedachten dat continu wordt gevuld. Het is een radar om up-to-date te blijven rond een specifieke topic, om te weten wat er NU aan het gebeuren is. Het wordt ook gezien als een soort collectief brein, een archief van onze gedachten of nieuws uit het verleden, zowel algemeen als over een specifiek topic.

Het lijkt alsof alle gebruikers begrijpen dat het zowel gaat om geven als nemen, om ontdekken en delen. Twitter is tegelijkertijd de nieuwe Digg and Delicio.us geworden. Sommigen noemen het zelfs een interactieve RSS feed, gevoed door een wereldwijde community met een brede range aan interesses.

Tweets:

Twitter = my sappy little brain in 140 characters or less

Twitter: a giant, world-wide refrigerator that anyone can read, covered in 140-character magnet-notes about nearly anything

Gebruikers appreciëren het dat updates kort mogen (of zelfs moeten) zijn en dat gedachten, nieuws en informatie heel vlug gedeeld worden. Het lijkt erop dat Twitter de plaats van blogging heeft ingenomen wanneer het om amateur publishing gaat. Blogs zijn meer en meer het speelveld van professionele online journalisten, terwijl Twitter de echte ‘longtail’ is voor online content… Blogs evolueren naar het hoofd van de ‘tail’, ondersteund door traffic generation via de links die gedeeld worden op Twitter.

Gebruikers geven aan dat het Twitter-Platform ‘the place to be’ is als je alles wil te weten komen over het hier en het nu.
Twitter = headlines, Blogs = achtergrondinformatie!

Tweets:

A way of quickly tapping into new trends and relevant news, before the blogosphere starts publishing it

Twitter is my virtual water cooler: interaction with professional colleagues, helpful advice with links, news & gossip

'Tweeps' (zoals mensen op Twitter genoemd worden door de community zelf) delen hun tweets met mensen die ze kennen en die like-minded zijn. Niemand maakt zich eigenlijk zorgen over de ‘lurkers’. De openheid en transparantie van conversatie (ook via search) is waarom Twitter zo’n super tool is, zeggen ze.

Twitter is het ultieme ‘(personal) branding ‘ kanaal, zowel professioneel (wat weet je, welke klanten of congressen bezoek je, welke boeken ben je aan het lezen, …) als privé (naar welke feestjes ga je, welke muziek beluister je, welke leuke/grappige/intelligente meningen heb je).

Sommige trendwatchers vermelden Twitter als DE tool van, wat zij noemen, de ‘statussphere’. We mogen wel spreken over een STATUSsphere, maar hier refereert status meer naar een soort ‘showing-off’ eerder dan naar wat je precies aan het doen bent op een bepaald moment. Twitter is ons eigen en persoonlijk communicatiekanaal geworden.

'Broadcast Yourself' zou een ideale tagline voor de tool zijn, maar die is jammergenoeg al ingenomen, niet?

Je kan alle verder resultaten van dit onderzoek volgen of gewoon ook zelf deelnemen op . Er is een nieuwe vraag/tweet elke werkdag gedurende de komende 3 weken.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in