Overslaan en naar de inhoud gaan

Egbert van Acht over de nieuwe Philips-campagne: aanval op goedkoop

Philips Consumer Lifestyle startte vorige week met een wereldwijde consumentencampagne, ‘Philips natuurlijk’. Een intensieve…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Philips Consumer Lifestyle startte vorige week met een wereldwijde consumentencampagne, ‘’.
Een intensieve mediacampagne moet het marktaandeel van de Philips-producten verhogen. Want dat staat onder druk door de recessie, veranderend koopgedrag en de lage prijzen van de concurrenten. Egbert van Acht, cmo Philips Consumer Lifestyle, wil dat consumenten weer gaan kiezen voor ‘waar voor je geld’, zo legt hij uit aan Marketing-online.

related partner content for mobile comes here

Philips Consumer Lifestyle verkoopt televisies, juicers, elektrische tandenborstels, koffiezetapparaten, strijkijzers, et cetera. De concurrentie deze sector is echter hevig. Bij retailers zijn prijspromoties aan de orde van de dag. Volgens Philips heeft de consument juist in deze recessietijden behoefte aan producten die beter presteren en duurzaam zijn. Van Acht: ‘Met deze 'Value Campaign' spelen we in op de veranderingen in het consumentengedrag. Een geïntegreerde marketingcampagne, ontwikkeld om consumenten bewijs te leveren dat het Philips-productassortiment een betere kwaliteit en waarde voor hun geld biedt in vergelijking met de concurrent.’

Waarom nu deze campagne?
Van Acht: ‘We zien dat consumenten op dit moment hun uitgaven beperken, we zien daarnaast veranderingen op de retailmarkt en toenemende concurrentie. Deze campagne moet duidelijk maken dat Philips begaan is met de consument en inspeelt op de toenemende vraag naar kwalitatieve producten, niet enkel naar goedkope producten.’

Philips organiseerde onlangs de In-Store Excellence Day, waarbij 4.000 Philips-werknemers in 36 landen meer dan 10.000 winkels voorzagen van POS- materiaal. Daarnaast worden de komende tijd in zeven Europese steden consumenten uitgenodigd voor blinde testen op alle Philips-producten. Gaat het er bij deze campagne om retailers meer Philips-producten te laten promoten, of om consumenten meer Philips-producten te verkopen?
Van Acht: ‘Beide. Met de testresultaten willen we consument ondersteunen in het koopproces. Daarnaast zijn de verkopers in de winkels van essentieel belang in het promoten van onze producten, dus ook zij moeten overtuigd worden. Doel van de campagne is het marktaandeel te verhogen; de campagne moet dus niet alleen bestaande Philips-klanten herinneren aan de reden waarom ze het merk vertrouwen, maar zich ook richten tot gebruikers van concurrerende merken, die belang hechten aan meerwaarde wanneer ze een product kopen.’

Hoe ziet de mediacampagne eruit?
‘Belangrijkste boodschap is dat onze producten beter gewaardeerd worden dan die van onze concurrenten. De campagne zal in 22 landen lopen, waaronder China, India, Brazilië, Rusland, Oekraïne, Polen, Turkije, Italië, Spanje, Frankrijk, Duitsland, Oostenrijk, Nederland, België, Zweden, Noorwegen en Denemarken. De tv-reclamespotjes zullen van 24 april tot 10 mei en van 5 tot 20 juni uitgezonden worden. De campagne heeft betrekking op producten als televisies, soundbar-systemen, mp3-spelers, digitale fotolijsten, stofzuigers, haardrogers, enz.’

Wie heeft deze campagne bedacht en ontwikkeld?
‘DDB deed de creatie, Carat de media en Lukkien en X-ingredient de productie.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in