Overslaan en naar de inhoud gaan

Paul Meijer over Centraal Beheer: 'M'n vingers jeuken'

Vakblad Creatie en de Vea-commissie Re:set, die met een cyclus van innovatie prikkelende evenementen de kracht van creativiteit wil…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Na Johan Kramer, architect Winy Maas en Kluun was het ditmaal de beurt aan voormalig enfant terrible Paul Meijer, medeoprichter en creatief partner van BeyenMeyer. De titel van zijn betoog: ‘Passie voor commercie’. De essentie: ‘Ik wil, dat als je een steentje in het water gooit, het riet aan de kant flink ziet bewegen.’
Recent wapenfeit van dit adagium vormt BeyenMeyers poster- en Boomerang-campagne ter promotie van Koninginnedag onder toeristen – met een guitige Hillary Clinton, Nicolas Sarkozy en Silvio Berlusconi in een innige (erotische?) omhelzing, en Barack Obama en Vladimir Poetin met ‘Kiss me, I am drunk’-t-shirts.
De Franse ambassade protesteerde en de uiting met Obama en Poetin is inmiddels ingetrokken, naar verluidt omdat Poetin geheelonthouder is. Over bewegend riet gesproken.
Maar de meest opvallende uitspraak van Meijer, die de eerste Even Apeldoorn bellen-commercials bedacht, betrof Centraal Beheer Achmea’s huidige – of eigenlijk onveranderde – campagne (van DDB, red.): ‘Toen wij begonnen, was de verzekeringsmarkt een grijs, onpersoonlijk gebied. Niemand begreep wat ze precies te bieden hadden, terwijl je alleen maar wilde horen dat het allemaal goed zou komen. De campagne zette de hele markt in beweging, en als je het laatste spotje niet had gezien, hoorde je er niet bij. Inmiddels is de verzekeringsmarkt veel toegankelijker, maar houdt Centraal Beheer krampachtig en soms zelfs zonder humor vast aan de campagne. Onbegrijpelijk. M’n vingers jeuken om het merk weer een steentje te laten zijn, met dat riet en zo.’
Ook had Meijer de nodige kritiek op Heinekens ‘walk-in bierkamer’-commercial van TBWA/Neboko: ‘Is het relevant voor mij als dorstige bierdrinker dat Heineken “de hele planeet” van bier voorziet? Geef mij maar Rudi (eveneens van TBWA/Neboko, red.). Biertje? Ja, graag. Dat is het verschil tussen een leuke en een goeie biercommercial.’

related partner content for mobile comes here

In het aanstaande nummer van Adformatie verschijnt een uitgebreider verslag van de bijeenkomst.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in