Simplify my life


Dit is de schreeuw om hulp van de consument richting de merken volgens het artikel ‘Consument voelt zich onervaren bij te groot aanbod producten’ op Marketing Online.
Het overaanbod van producten zorgt ervoor dat de consument moeite heeft de juiste koopbeslissing te nemen. Ging je voor het internet tijdperk winkels langs en maakte je je keuze uit een aantal jouw bekende merken. Tegenwoordig ga je het internet op en wordt je overstelpt met merken, series, versies, toepassingen en functionaliteiten waar je als leek bijna niet doorheen komt.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSIk was dan ook verrast toen ik afgelopen week de folder ‘SJOPZE’ van TNT post op de deurmap vond. Was TNT post aan de haal gegaan met de simplify my life wens van de consument? Gaan zij het ons makkelijker maken een keuze te maken? Nee hoor, geen zorg, na een tweede blik op het foldertje wordt duidelijk dat het niet meer is dan elke andere folder die bij je in de bus valt.
Als er nu ‘De beste aanbiedingen van het web’ had gestaan in plaats van ‘Unieke aanbiedingen van het web’ hadden ze echt lef getoond met het offline brengen van online. Door over de folder de zweem van internet te leggen willen ze de consument doen geloven dat ze de beste aanbiedingen van het internet hebben geselecteerd en ons daar deelgenoot van willen maken. Maar het is niet meer dan een poging van TNT post om hun eigen corebusiness in stand te houden, het rondbrengen van postpakketten. Jammer!
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid