Overslaan en naar de inhoud gaan

Van hypes naar trends

Ik geef het onmiddellijk toe. Als een klein kind in een snoepwinkel kijk ik dagelijks naar mijn iPhone. En ik geef ook toe dat ik pas…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Ik geef het onmiddellijk toe. Als een klein kind in een snoepwinkel kijk ik dagelijks naar mijn . En ik geef ook toe dat ik pas rijkelijk laat heb toegegeven aan deze verslaving. Pas in februari van dit jaar. Waar ik normaal huiverig ben voor het laat aanschaffen van evoluerende producten, schafte ik de iPhone vol overtuiging aan. Reden: waar veel apparaten hypes zijn, is de iPhone een absolute trend.

related partner content for mobile comes here

Het verschil tussen beiden werd duidelijk gemaakt door de recent gelanceerde app, Bump. Bump maakt van je iPhone een soort . Einde hype. Einde Poken.

Een ander voorbeeld is de applicatie die je in staat stelt met een druk op de knop je ritregistratie bij te houden. Simpel, een iPhone heeft GPS en 3G toegang tot Google maps. Meer heeft een zuinig mens niet nodig. Einde (mini) hype, einde dure registratiesystemen.

De iPhone is eigenlijk een echte hypekiller. Hij demonstreert hoe een echt goed doordacht en doorontwikkeld product eendagsvliegen opeet. In marketingoptiek zeer bijzonder, omdat de telefoon -bekeken door een traditionele bril- maar weinig echt onderscheidende elementen bevat. Bellen, internetten, muziek afspelen en foto’s maken kon al met meer toestellen. Maar de mensen van Apple doen alles net even beter, hebben net even meer vanuit de gebruiker gedacht. Dat loont. Dat levert een duurzaam competitief voordeel op. Zij verheffen functionaliteit tot een kunst. Is het dan zo dat alle producten die de gebruiker voldoende centraal stellen echte trends zijn? Nee. Twitter bijvoorbeeld is een absolute hype. Omdat het in de etalage zetten van jezelf een hype onder mensen, lees gebruikers, is. Volgt u me nog?

, Linkedin Status of WieWatWaar op Hyves, het speelt allemaal in op de plotselinge behoefte van mensen, lees gebruikers, om continue te laten zien wat ze aan het doen zijn. In de hoop dat derden, followers, dit zo interessant vinden dat ze het ook gaan doen of anders gaan denken over hen. Ik hoop en denk oprecht dat dit een hype is. En dat we als maatschappij ons meer laten leiden door trends.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in