Overslaan en naar de inhoud gaan

'Autofabrikanten slecht in SEO'

Sites van autofabrikanten blijken niet tot nauwelijks te vinden zijn via zoekmachines. Als consumenten zoeken op zoektermen als 'auto',…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Sites van autofabrikanten blijken niet tot nauwelijks te vinden zijn via zoekmachines. Als consumenten zoeken op zoektermen als 'auto', 'nieuwe auto' of 'auto kopen' komen de websites van de grote autofabrikanten niet voor in de organische Google-zoekresultaten.
Dat blijkt uit onderzoek van , een online dienst die websites analyseert en beoordeelt op onder andere vindbaarheid.

related partner content for mobile comes here

Bij de websiteanalyse op zoektermen als 'stationwagon', 'hatchback' of 'sedan' blijkt dat het grootste deel van de autofabrikanten ook deze voor de hand liggende zoektermen niet gebruikt voor zoekmachineoptimalisatie.

Seat neemt de vijfde positie in de organische Google-zoekresultaten op het woord ‘stationwagon’.

Op basis van speciaal ontwikkelde software analyseert Lipperhey online en realtime een site op meer dan 180 punten en beoordeelt deze op ruim 35 onderwerpen. Voor dit onderzoek zijn 49 websites van autofabrikanten beoordeeld.

eindigt op de eerste plaats, de onderzoeker geeft dit automerk een 8 als het gaat om techniek. De SEO Score bedraagt 82, waar Lancia bijvoorbeeld 17 scoort. Lotus staat op de laatste plaats (49) met een 3,4 in techniek en een SEO Score van 28.

Op twee staat , daarna volgt (3), (4), (5), (6), (7), (8), (9) en (10).

Naast scoren (48), (47), (46), (45), (44), (43), (42) en het slechtst (41).

Veel autofabrikanten maken volop gebruik van Flash wat de vindbaarheid niet ten goede komt, aldus de onderzoekers. In Flash gebouwde sites zijn nog steeds moeilijk te indexeren door de bekende zoekmachines. Vooral de duurdere automerken als Ferrari, Lotus, Jaguar en Mini scoren laag in beide onderzoeken.

Lipperhey baseert zijn analyse onder meer op richtlijnen van zoekmachines als Google, Yahoo! en Microsoft, het World Wide Web Consortium (W3C), SEOmoz, overheden, vakpublicaties en eigen bronnen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in