Overslaan en naar de inhoud gaan

Crisismarketing volgens Crispin, Porter & Bogusky

Onlangs vroeg ik Steven Erich van het Amerikaanse bureau Crispin, Porter & Bogusky, naar zijn 'recept' voor marketing in crisistijd.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Onlangs vroeg ik Steven Erich van het Amerikaanse bureau , naar zijn 'recept' voor marketing in crisistijd.

related partner content for mobile comes here

Zijn antwoord: 'Never let a good crisis go to waste! Zet in op een aantal kleinere ideeën, in plaats van je te richten op 1 groot en duur idee. Want succes is "random". Zo verlaag je de druk, de kosten en verklein je het risico dat het misgaat.'

Crispin, Porter & Bogusky passen deze methode onder meer toe op Burger King. En dat leverde een flink aantal geslaagde acties op, zoals en recent de grote .

Acties die nauwelijks iets kosten, maar dat valt niet op, aldus Erich: 'Consumenten weten niet het verschil tussen grote en kleine ideeën en hoeveel ze kosten.'

Volgens hem moet marketing verwerkt worden in de hele ervaring: 'Het moet in het product zijn gebakken. Het moet inspireren. Merken moeten zulke mooie content creëren dat consumenten niet zonder kunnen. Het momentum telt hierbij. Kijk naar de consument, de markt en reageer snel.'

'Het merk staat altijd centraal in zo'n multiple strategie. Je kunt geen eenduidige boodschap meer zenden, in een normaal gesprek gebeurt dat ook niet. Je zegt steeds iets nieuws, net iets anders, benadert mensen steeds op een andere manier. zo creëer je engagement.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in