Ballonnen volgen in Google Maps
Interactief marketingbureau Energize lanceert in het kader van ‘Mickey’s Magische Jaar’ een virtuele ballonnenwedstrijd in Google Maps.
Opdrachtgever is Disneyland Resort Paris.
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisWant Disneyland Parijs staat dit jaar in het teken van de verjaardag van Mickey Mouse, hij werd kortgeleden alweer 80 jaar. Energize mocht hiervoor een game ontwikkelen.
Zo staat te lezen in het persbericht. Ik dacht toen ik het las eerst aan een ‘echte’ virtuele ballonnentocht: je laat een ballonnetje op in Google Maps en met behulp van een 'meteorologische mash-up’ waait het ballonetje de ene kant op, of de andere...
Maar het blijkt een echte game: de deelnemer voert z’n postcode in en maakt een ballon aan. De ballon-race start vanaf je eigen adres in Google Maps en het is de bedoeling om de ballon zo snel mogelijk naar Disneyland Resort Paris te navigeren.
De bestuurder doet dat met een besturingssysteem en een snelheidsmeter. Hij moet alle concurrerende ballonnen die over de landkaart van Nederland richting Parijs vliegen, voor zijn.
Je wint meer snelheid door onderweg vragen te beantwoorden van Mickey’s vriendjes. Een goed antwoord levert extra snelheid op.
Leuk gevonden, al ben ik benieuwd of mijn ideetje ook zou werken...
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid