Overslaan en naar de inhoud gaan

Gaming & Branding

Jawel!
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Jawel! Mijn eerste blog voor het prachtige Molblog, daar heb ik al jaren over gedroomd. Net als over Lara Croft toen ik mijn eerste droombaan kreeg in de games industrie. Wat is er nou mooier dan van je hobby je werk maken dacht ik? En nu 10 jaar later ben ik gestart met een onderzoek naar de kansen voor adverteerders rondom games, ofwel: gamevertising.
Het komende jaar - en hopelijk nog lang daarna - zal ik geregeld informatie met jullie delen over de voortgang, inzichten en vragen die ik heb rondom dit 'relatief' nieuwe onderwerp.

related partner content for mobile comes here

Na social media, Web 2.0 en mobiele toepassingen hoop ik een lans te breken voor de kansen in gamevertising.

De aanleiding voor mijn onderzoek is een studie Master of Brand Management die ik volg aan het European Institute of Branding (Eurib) o.l.v. Rik Riezebos en dit jaar hoop af te ronden met een boek over gamevertising.
In het boek zullen 3 partijen in kaart worden gebracht:

1. De uitgeverijen en ontwikkelaars van games, om te zien wat tegenwoordig technisch mogelijk is
2. De consument, ofwel de gamers, om te zien wat op het gebied van communicatie toelaatbaar is voor- na- en tijdens het spelen van games
3. Adverteerders, om succesvolle en minder succesvolle cases te bestuderen en beschrijven, de key learnings eruit te halen en tot een advies te komen hoe om te gaan met gamevertising

Uiteindelijk wil ik dit blog ook gebruiken om een dialoog te starten over dit onderwerp, dus ik hoop naast veel geïnteresseerde lezers ook op kritische betrokkenheid en feedback, ookal schijnt maximaal 10% daadwerkelijk op blogs een bericht achter te laten (volgens onderzoek).

Bij mijn eerstvolgende bericht zal ik eerst trachten te definiëren wat we tegenwoordig eigenlijk onder een game verstaan.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in