Overslaan en naar de inhoud gaan

Sure we can't

In jaren van economische glorie verkochten we Neerlands mooiste merken aan den buitenlanders. Nu, in jaren van economische mayonaise (quote…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In jaren van economische glorie verkochten we Neerlands mooiste merken aan den buitenlanders. Nu, in jaren van economische mayonaise (quote Ruud de Wild, red.) doen we vervolgens alsof de resterende paradepaardjes ook al zijn overgenomen. Zijn dit de voorbereidingen voor een nieuwe ronde uitverkopen?

related partner content for mobile comes here

Inspiratiebron voor dit stukje is de nieuwe campagne van TNT, vroeger PTT Post. Onze goeie ouwe PTT Post kreeg al een paar forse tikken. Niet rood, maar oranje. Geen PTT, naar TNT. Het moest kennelijk allemaal wat explosiever. En dan nu ‘Sure, we can’. Voor de volledigheid: onderdeel van de ‘Can do’ mentaliteit, volgens Peter Bakker. Een mentaliteit die TNT-medewerkers kenmerkt, zo zegt de CEO in een matige imitatie van Minority Report op de website. Dat hebben we kunnen zien bij de recente stakingen. ‘Can do for less’ zal Peter Bakker gedacht hebben. ‘Sure we can’t‘ zeiden de postbodes. ‘We can do better’ stelt de concurrentie.

Waar gaat dit heen? Deze poging tot een betoog? Naar een pleidooi voor het behoud van common sense. In goed Nederlands: gezond nadenken. Hoe kan een nationale trots, notabene in de kleur Oranje gehuld, nu een Engelstalige pay-off hebben? En dan ook nog eens ééntje die je op iedere dienstverlener zou kunnen plakken? Wat is er mis met Gewoon doen? In tijden waarin de gebakken lucht wegsmelt als sneeuw voor de zon, een nuchterheid die past. Zeker wanneer de concurrentie vervalt in megalomane advertenties in de Telegraaf, waarin ze zichzelf triomferend afbeelden. Een kans voor TNT om zichzelf neer te zetten als vertrouwd en onlosmakelijk verbonden met Nederland. Iets dat ze geweldig doen met de huis-aan-huismailing van vandaag. De concurrentie? Sure they can’t!

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in