Overslaan en naar de inhoud gaan

Omzetdaling Schuitema in 1e kwartaal

De daling is gevolg van de afname van het aantal C1000 winkels.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

‘De daling van de omzet over het eerste kwartaal is een gevolg van de afname van het aantal C1000 winkels.’ Dat zegt Tom Heidman, voorzitter van de directie van Schuitema n.v. in een toelichting op het tussentijds bericht over het 1e kwartaal van 2009.

related partner content for mobile comes here

De netto omzet van Schuitema daalde in de eerste 16 weken van dit jaar 8,4 pct ten opzichte van vorig jaar. In 2008 was dat 1.032 miljoen, dit jaar 945 miljoen. Het aantal winkels daalde echter harder; met 16 pct. (369 winkels dit jaar, 439 vorig jaar.) De omzet per winkel steeg dan ook met 6,6 pct. De gemiddelde weekomzet per winkel steeg van 182.000 naar 194.000 euro. Schuitema verklaart deze toename als het gevolg van succesvolle promotionele activiteiten gedurende het eerste kwartaal.

Het bedrijfsresultaat daalde sterk, met 37 pct, van 28,9 miljoen naar 18,2 miljoen. Dat staat niet in verhouding tot de daling van het aantal winkels. Toch is die daling van het bedrijfsresultaat volgens Schuitema voornamelijk het gevolg van een daling van het aantal C1000 winkels.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in