Overslaan en naar de inhoud gaan

RTL Group lijdt onder daling advertenties

In het eerste kwartaal van 2009 halveerde de operationele winst, als gevolg van de scherpe daling in de Europese markten voor…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De grootste exploitant van commerciele radio- en televisiestations in Europa voorziet als gevolg van de neergang in het aantal advertenties nu een 'aanzienlijk' lagere operationele winst in 2009 ten opzichte van 2008. "RTL Group moest het hoofd bieden aan een moeilijke economische context tijdens het eerste kwartaal van 2009. De televisiereclamemarkten in Europa daalden aan een dubbelcijferig tempo", luidt het in een persbericht. De mediagroep herhaalt dat ze "al haar kosten en structuren evalueert in antwoord op de vertraging van de boekingen van reclameruimte".

related partner content for mobile comes here

De bedrijfswinst voor afschrijvingen (ebita) in het afgelopen kwartaal daalde met 54 procent, van 188 miljoen euro in 2008 naar euro 87 miljoen in het eerste kwartaal van dit jaar. De omzet zakte met 11,1procent tot euro 1,19 miljard euro.

RTL Group zegt dat het onmogelijk is om betrouwbare prognoses te geven voor het volledige jaar, maar voegt toe dat de winstgevendheid waarschijnlijk "beduidend lager" zal liggen dan in 2008. Het bedrijf geeft in het kwartaalbericht geen nettowinstcijfer en ook geen details over de individuele onderdelen, zoals RTL Nederland en Radio 538.

RTL Group is voor 90 procent in handen van de private Duitse uitgever Bertelsmann AG.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in