Overslaan en naar de inhoud gaan

Oprichters kopen merk Oilily

Willem en Marieke Olsthoorn hebben vorige week de merknaam van het failliete kindermodehuis Oilily teruggekocht.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Daarmee worden na 46 jaar naam en oprichter weer verenigd, meldt NRC Handelsblad. Het echtpaar Olsthoorn richtte het bedrijf in 1963 op. Zeven jaar geleden verkochten ze de meerderheid aan ABN Amro en investeringsmaatschappij H2 Equity Partners. Dat heeft de nu 70-jarige Olsthoorn altijd als een grote vergissing gezien.

related partner content for mobile comes here

De winkels, de voorraden en de contacten met leveranciers vallen buiten de transactie die het echtpaar Olsthoorn vorige week met curator Marc Molhuysen sloot. Oilily ging precies een maand geleden failliet. De tachtig winkels wereldwijd bleven open, maar voor de 625 medewerkers werd ontslag aangevraagd.

Sindsdien is de curator in onderhandeling getreden met verschillende partijen die een doorstart met het bedrijf willen maken. Het liefst had hij Oilily in z’n geheel willen verkopen. Dat zou meer opleveren, zegt Molhuysen in NRC Handelsblad. Nu heeft hij er toch voor gekozen de merknaam - volgens velen het meest waardevolle bezit van het bedrijf - apart te verkopen. Financiële details zijn niet bekendgemaakt.

Volgens het echtpaar Olsthoorn is er nu 'een einde gekomen aan de verzakelijkte en weinig oorspronkelijke koers sinds de verkoop van Oilily in 2002'.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in