Overslaan en naar de inhoud gaan

Dirk Sikkel hoogleraar Ouderen, Communicatie en Consumentengedrag

Prof. dr. Dirk Sikkel (1951) is benoemd tot bijzonder hoogleraar Ouderen, Communicatie en Consumentengedrag aan de Faculteit der…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dirk Sikkel besteedt in onderzoek en onderwijs aandacht aan de specifieke problematiek rond de communicatie met ouderen. Hoewel het een jong vak is, is er vanuit andere vakdisciplines veel over bekend.

related partner content for mobile comes here

Sikkel doet onderzoek vanuit twee invalshoeken. De eerste is theoretisch. Door de verandering in natuurlijke en maatschappelijke rollen na het vijftigste levensjaar verandert het perspectief van de mens, en daarmee het consumentengedrag en de gevoeligheid voor vormen van communicatie. Sikkel concentreert zijn onderzoek op de vraag wat dit verband precies is.

De tweede invalshoek sluit aan bij de praktische problemen die spelen in de samenleving, uiteenlopend van informatiebehoefte naar aanleiding van de economische crisis tot verpakkingen die ongeschikt zijn voor ouderen.

Sikkel is sinds 1998 hoogleraar Dataverzameling aan de Universiteit van Tilburg. Hij is tevens directeur-eigenaar van Sixtat, een bedrijf op het gebied van statistiek, marktonderzoek en software-ontwikkeling. Ook is hij verbonden aan Booming Experience, een marketing- en communicatiebureau dat zich specifiek richt op de vijftigplusmarkt.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in