Dirk Sikkel hoogleraar Ouderen, Communicatie en Consumentengedrag


Dirk Sikkel besteedt in onderzoek en onderwijs aandacht aan de specifieke problematiek rond de communicatie met ouderen. Hoewel het een jong vak is, is er vanuit andere vakdisciplines veel over bekend.
Sikkel doet onderzoek vanuit twee invalshoeken. De eerste is theoretisch. Door de verandering in natuurlijke en maatschappelijke rollen na het vijftigste levensjaar verandert het perspectief van de mens, en daarmee het consumentengedrag en de gevoeligheid voor vormen van communicatie. Sikkel concentreert zijn onderzoek op de vraag wat dit verband precies is.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDe tweede invalshoek sluit aan bij de praktische problemen die spelen in de samenleving, uiteenlopend van informatiebehoefte naar aanleiding van de economische crisis tot verpakkingen die ongeschikt zijn voor ouderen.
Sikkel is sinds 1998 hoogleraar Dataverzameling aan de Universiteit van Tilburg. Hij is tevens directeur-eigenaar van Sixtat, een bedrijf op het gebied van statistiek, marktonderzoek en software-ontwikkeling. Ook is hij verbonden aan Booming Experience, een marketing- en communicatiebureau dat zich specifiek richt op de vijftigplusmarkt.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid