Overslaan en naar de inhoud gaan

Tommy Hilfiger brengt catwalk tot leven met augmented reality

Mediamonks bouwt AR-toepassing waarmee je gelijk de nieuwe 'looks' kunt bestellen.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

De technologie is geïntegreerd in Tommy Hilfiger’s 3D-beeldherkenning Tommynow Snap app, die vlak voor Tommy Hilfiger’s ‘See Now, Buy Now’ najaarsshow werd gelanceerd.

related partner content for mobile comes here

Mediamonks zorgde samen met specialist 4DViews, dat de modellen op de catwalk werden vastgelegd in een 'volumetrische' opname. Hiertoe werden de modellen getransformeerd tot volmaakte 3D-figuren die in iedere AR-scene kunnen worden geplaatst.

Gebruikers van de app konden kleding dankzij deze technologie looks uit de nieuwe collectie selecteren en deze tot leven brengen door 3D-modellen hiermee te kleden. Ook konden ze favoriete outfits opslaan op een lijst  die is gelinkt aan tommy.com en deze vervolgens aanschaffen of delen via Facebook en Instagram. Zie de video hieronder.


'AR heeft de slag gemaakt van experimenteel naar essentieel,' zegt main monk Victor Knaap van MediaMonks. 'De AR-integratie in de Tommynow Snap app brengt de exclusieve ervaring van London Fashion Week naar mensen in hun woonkamer, die het weer met vrienden kunnen delen via sociale media. Een perfect voorbeeld van hoe AR het leven van de massa gaat verrijken.'

Voor de Tommy Hilfiger innovatie maakte Mediamonks gebruik van de ervaring die het opdeed met ‘Into The Wild’; ‘s-werelds grootste publieke AR-beleving die het in samenwerking met WWF, Google en Lenovo ontwikkelde voor het ArtScience Museum in Singapore.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in