Overslaan en naar de inhoud gaan

De Persgroep in België volledig eigenaar VTM en Qmusic

De uitgever vergroot zijn belang in Medialaan van 50 naar 100 procent.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Medialaan is de eigenaar van televisiezenders VTM, Q2, Vitaya, CAZ en de radiozenders Qmusic en Joe, maar ook specialist in mobiele data Mobile Vikings. De Persgroep neemt de aandelen van Roularta Media Group over. Anderzijds koopt Roularta de helft van de aandelen van Mediafin die de Persgroep in portefeuille heeft. Mediafin geeft onder meer de zakelijke titels De Tijd en L’Echo uit.

Volgens Persgroep-CEO Christian Van Thillo is de stap om Medialaan volledig over te nemen belangrijk om de positie in de digitale markt substantieel versterken. 'We willen concurreren met de ‘tech-giants’ die deze markt domineren. De sterke audiovisuele marktpositie en expertise van Medialaan zullen daar zeker aan bijdragen.'

related partner content for mobile comes here

Beide transacties worden zo snel mogelijk aangemeld bij de Belgische Mededingingsautoriteit.

Crossmediale reclameregie


In juli kondigden de Persgroep en Medialaan aan dat ze hun merken en expertise wilden samenbrengen in één commerciële afdeling voor 'crossmediale reclameregie' en data. Vanaf 1 januari 2018 moet deze nieuwe tak operationeel zijn. Het betekent dat er één loket komt voor bijvoorbeeld een commercial op Qmusic en een advertentie op de site van nieuwsmedium De Morgen. 

In juli kondigden de Persgroep en Medialaan aan dat ze hun merken en expertise wilden samenbrengen in één commerciële afdeling voor 'crossmediale reclameregie' en data. Vanaf 1 januari 2018 moet deze nieuwe tak operationeel zijn. Het betekent dat er één loket komt voor bijvoorbeeld een commercial op Qmusic en een advertentie op de site van nieuwsmedium De Morgen. 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in