Overslaan en naar de inhoud gaan

Jan Wichers (ex-Clear Channel) blaast jongerenmedium TENQ nieuw leven in

TENQ Media is een nieuw netwerk van 252 digitale schermen aangebracht op waterkoelers op 193 middelbare scholen in Nederland.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Het is volgens directeur Jan Wichers het enige massamedium voor jongeren in Nederland. Deze week is het bedrijf officieel begonnen. De schermen zijn aangebracht op waterkoelers die scholieren van vers drinkwater voorzien en op centrale plekken te vinden zijn. 

TENQ werd al in 2006 geïntroduceerd, maar Wichers heeft het 'nieuw leven in geblazen met een totaal andere insteek': als indoor OOH medium. 'Het basisconcept is lang geleden opgezet door de stichting Waterwijs. Dat concept is uiteindelijk verkocht aan Librium, het huidige CS digital. Dit jaar hebben wij het netwerk overgenomen, er fors in geïnvesteerd en het concept verbeterd. Het medium is onbekend bij adverteerders en daarom hebben we het opnieuw gelanceerd en in de markt gezet. De eerste reacties zijn positief. Er is duidelijk behoefte aan een platform om deze specifieke doelgroep te bereiken.'     
 

related partner content for mobile comes here

Moeilijk te bereiken jongeren


Voor adverteerders zijn jongeren een relevante maar moeilijk te bereiken doelgroep, maar Wichers zegt dat TENQ daar een passende oplossing voor heeft bedacht. ,Met het TENQ netwerk bereik je jongeren op school, de plek waar ze dagelijks zijn. En door de combinatie met een moderne waterkoeler genereren we een hoge contactfrequentie per week van meer dan 18 keer. Onze waterkoelers zijn geschikt voor zowel petflessen, doppers als bidons en garanderen dat scholieren voortdurend toegang hebben tot fris drinkwater. Er wordt massaal door leerlingen gebruik van gemaakt en dat zorgt ervoor dat ze niet om de digitale schermen heen kunnen.'

Op de schermen wisselen redactionele content en commercials elkaar af. Wichers: 'Dat doen we zowel landelijk als selectief. TENQ tref je aan op 193 middelbare scholen in alle provincies.'



'Maatschappelijk verantwoord'


TENQ past volgens Wichers in het kader van maatschappelijk verantwoord ondernemen. 'TENQ is onderdeel van het ‘Akkoord Gezonde Voeding op Scholen – 2016 – 2020’. De ondertekenaars van dit akkoord hebben zichzelf tot doel gesteld om een gezonde leefomgeving te creëren op scholen. Een mooie context dus om als adverteerder zichtbaar te zijn.'

Wichers was tot januari dit jaar countrymanager van Clear Channel Nederland.

Wichers was

tot januari dit jaar countrymanager van Clear Channel Nederland.

countrymanager van Clear Channel Nederland.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in